پ

حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، در اجلاس مدرسین و مدیران استانی نهضت تربیت قرآنی «نورالثقلین» اظهار کرد: همایش نهضت تربیتی قرآنی «نورالثقلین» با هدف انگیزه‌سازی، فرهنگ‌سازی و توسعه قرآن برگزار شد.

وی با بیان اینکه طرح «نورالثقلین» مبتنی بر یک نظام تربیتی طراحی شده است، تصریح کرد: این طرح بنا دارد سبک زندگی قرآنی را به معنای واقعی در خانه‌ها و خانواده‌ها وارد کرده و آن را توسعه دهد.

عزت زمانی اضافه کرد: برای اینکه این اتفاق بیفتد و توسعه خانه به خانه این طرح قرآنی صورت گیرد، نیاز به افرادی داریم که میان‌دار هستند و در حوزه قرآن فعالیت دارند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ابراز کرد: بَنای ما این نیست که طرح قرآنی «نورالثقلین» که در واقع جلسات خانگی قرآن است، ابلاغی و دستوری و با حضور دستگاه‌ها صورت گیرد، بلکه این خود مردم هستند که باید این باور درونشان ایجاد شود، اهمیت این کار را درک کنند، خودشان و زندگی‌شان را با قرآن بیمه کنند و نسبت به تشکیل این شبکه و مجموعه‌های قرآنی و پایه‌گذاری آن اقدام کنند.

وی بیان کرد: واسطه‌ها و حلقه‌های میانی این کار اساتید، فعالان قرآنی و مدیران قرآنی سراسر کشور هستند که اگر تلاش کنند تا این باور، جوشش و حرکت درونشان شکل گیرد، آنگاه است که می‌توان امیدوار بود در مسیر قرآنی قدم‌هایی برداشته شود.

حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که جایگاه سازمانی را به پشتیبانی و سیاست‌گذاری کلان این حرکت تبدیل و کلیه اقدام و اجرای این برنامه‌ها را در دست مردم داشته باشیم که امید است با استقبال و همت مردمی ثمره این حرکت را در تک‌تک خانه‌ها ببینیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.