پ

به گزارش پایگاه خبری نهضت، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در اجتماع نمازگزاران مسجدالنبی (ص) شهرک انقلاب اظهار داشت: در روزگاری به‌سر می‌بریم که رهبر معظم انقلاب برای مقابله با فتنه آخرالزمان شیطان، راهبردی به‌نام جهاد تبیین را برای تمام مردم، تکلیف کردند.

وی جهاد تبیین را از جمله وظایفی دانست که خداوند متعال بارها در قرآن، برعهده سطوح مختلف امت اسلام قرار داده است و افزود: پیامبر اسلام (ص) اولین فرد موظف به جهاد تبیین بودند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اینکه تغییر نظام محاسبه توسط شیطان در آخرالزمان، پیروزی را به شکست تبدیل می‌کند، ابراز داشت: مهم‌ترین اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی، اصلاح اشتباه محاسباتی و تنظیم مجدد نظام محاسبه  در مدار اسلام است.

وی وظیفه مسجدی‌ها در بدترین شرایط و سختی‌ها را تبیین برشمرد و عنوان داشت: مسجدی‌ها موظف‌اند مدام چراغ راه حق را روشن کنند و به مردم نشان دهند و در این جهاد عظیم که مصادف با بارش شبهات است پیشگام و پیش‌قدم باشند.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اقدام حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بعد از کربلا تبیین مظلومیت امام حسین (ع) بود، خاطرنشان کرد: امام سجاد در صحیفه سجادیه که کتاب دعا با مضامین معرفتی لایتناهی است، معارف سیاسی و مظلومیت سیدالشهدا علیه السلام  را  به‌خوبی تبیین کرده‌اند.

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی با بیان اینکه جنگ اُحد آغاز جریان نفاق در اسلام بود، گفت: هدف خداوند از شکست یاران پیامبر (ص) در جنگ اُحد، شناساندن جریان نفاق به آن‌ها بود؛ چراکه هدف شیطان؛ وسوسه و ایجاد ترس برای انسان‌ها در انجام امر به معروف و عمل حق است.

وی درپایان سخنان خود تمام مردم را موظف به «تبیین حقایق، نقشه دشمن و نقشه جبهه خودی» دانست  و خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم نه تنها برای تبیین حق و کمک به جبهه خودی تلاشی ندارند بلکه ساده‌ترین حقوق شهروندی را رعایت نمی‌کنند و عادت کرده‌اند به عدم رعایت جزئی‌ترین حقوق‌، لذا این افراد قطعاً حق ولی خدا را هم رعایت نخواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.