پ

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، به نقل از روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان، کریم لایقی‌اصل، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، چهارم آذرماه در نشست با مدیر دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، مساجد را دارای بزرگ‌ترین شبکه مردمی دانست و اظهار کرد: مساجد ظرفیت خوبی برای جذب نوجوانان و جوانان دارند.

وی با اشاره به طرح ملی «مسجد پایگاه قرآنی»، افزود: با توجه به تأکید ویژه مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت قرآن‌آموزی، ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور طرح ملی «مسجد پایگاه قرآنی» را در مساجد اجرایی و برگزار می‌کند.با توجه به مردمی بودن مسجد، ارکان فعال در مساجد با اتحاد و همدلی می‌توانند مردم را جهت شرکت در برنامه‌های فرهنگی و قرآنی بسیج کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کرسی‌ها و پایگاه قرآنی در مساجد، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در شهرستان بویراحمد ۱۰۰ پایگاه قرآنی راه‌اندازی شود. با رایزنی با قاریان قرآن در شهرستان‌های مختلف استان می‌توان بسیج قرآنی را در مساجد راه‌اندازی کرد.

لایقی‌اصل بیان کرد: در سامانه بچه‌های مسجد بخشی برای ثبت اطلاعات و فعالیت‌های قرآنی وجود دارد که می‌توان برنامه‌ها و فعالیت‌های این حوزه را در آن بارگذاری کرد.در صورت همکاری قاریان قرآن، مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زیرساخت‌های لازم را برای برگزاری نشست‌های قرآنی در مسجد فراهم می‌کنند.

وی تصریح کرد: ما باید بتوانیم ارتباط قاریان قرآن با مساجد را بیشتر کنیم تا استقبال از برنامه‌های این مکان‌ها افزایش پیدا کند.وقتی نخبگان قرآنی در مساجد حضور داشته باشند، حضور مردم نیز به عشق این افراد در مساجد افزایش پیدا می‌کند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه در نشست‌های قرآنی می‌توان ظرفیت‌های قرآنی هر منطقه را شناسایی و از آن استفاده کرد، گفت: اگر فرصت لازم برای نوجوانان و جوانان فراهم شود، می‌توان استعدادهای ناب قرآنی و مداحی را شناسایی کرد.باید ارتباط قاریان و حافظان قرآنی را با مساجد تقویت کرد تا به لحاظ تربیت دینی موفقیت‌های بیشتری کسب کنند.

لایقی‌اصل خطاب مدیر دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد که خود نیز از قاریان و حافظان قرآنی است، افزود: رشد شما در مسجد بوده که باعث ماندگاری و فعالیت در حوزه قرآن هستید,۱۸ اسفندماه امسال گردهمایی مشترک کانون‌ها و قاریان استان کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار و از قاریان تجلیل خواهد شد.

همچنین، محسن رضایی، مدیر دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز در این نشست، بر هماهنگی لازم بین ارکان مساجد در زمینه فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی تاکید کرد و گفت: بحث آموزش یک ضرورت بوده که باید امکانات لازم را برای کلاس‌های قرآنی در مساجد فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه کلاس قرآن باید مفید و مختصر باشد، افزود: می‌توان با برگزاری گردهمایی‌های مختلف از قاریان برتر تجلیل کرد.مسجد پایگاه اصلی تربیتی فرزندان کشور است، می توان در همه شهرستان‌ها محافل قرآنی را برگزار کرد و این اداره‌کل در حد توان همکاری لازم را با ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.