پ

به گزارش ایرنا از سازمان دارالقرآن الکریم حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ در رویداد راه اندازی و اعطای مجوز به مراکز نهضت ملی جلسات خانگی نورالثقلین گفت: طرح نورالثقلین یک طرح تربیت محور است و بنای ما در این طرح؛ فراتر از آموزش قرآن است و نگاه ما به جلسات طرح نورالثقلین، تربیت نسل آینده و حرکت به سمت تربیت نیروهای همسو و تراز با انقلاب اسلامی است؛ این درحالی است که در این طرح تلاش می‌شود فضای جلسات؛ فضای کنشگری اجتماعی و فراتر از یک جلسه قرآنی ساده باشد.

وی افزود: با بهره گیری از طرح نورالثقلین می‌توانیم گامی فراتر از آموزش قرآن انجام دهیم و با لبیک مراکز قرآنی و همراهی این عزیزان با این طرح؛ بی شک، آینده این مسیر بسیار روشن است. خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در فضای گفتمانی و شبکه سازی در سراسر کشور در مورد طرح نور الثقلین شکل گرفته است و امروز بالغ بر ۵۰۰ مرکز نورالثقلین در کشور معرفی شدند. این درحالی است که  سه هزار مربی آموزش دیده نیز در این مراکز آماده به‌ کار هستند و تاکنون نیز بیش از سه هزار جلسه خانگی در این رابطه برگزار شده است.

اخوان صباغ ادامه داد: تفاوت ظرفیت شبکه قرآنی نورالثقلین با جلسه خانگی که بیش از این راه اندازی شده بود و بیشتر در پی تلاوت و آموزش قرآنی بوده این است که تلاش می‌شود در طرح نورالثقلین، فعالیت‌هایی فراتر از جلسات خانگی انجام بشود و توجه ویژه‌ای، هم به موضوع قرآن و هم به موضوع عترت شود؛ به گونه‌ای که با استفاده از گنجینه‌هایی همچون نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، فضای محتوای تفسیری در محافل قرآنی افزون‌تر شود.

وی با اشاره به اجلاسیه قرآنی که سال گذشته در مشهد مقدس از سوی این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: در این اجلاسیه حدود ۴۰۰ مدرس در مورد طرح نورالثقلین توجیه شدند و دوره‌های آموزش مجازی خود را نیز طی کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در این نشست گفت: بیشتر حرکت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقرآن الکریم، به سمت مؤسسات وخانه های قرآنی بوده اما واقعیت این است که فعالیت‌های قرآنی کشور تنها مختص به این مؤسسات و خانه‌های قرآنی نیست و نباید تنها به این مؤسسات بسنده کنیم.

حجت‌الاسلام علی اصغر سهرابی افزود: طرح نورالثقلین می‌تواند فعالیت‌های قرآنی را فراتر از مباحث تلاوت و آموزش، توسعه دهد و فرصت مغتنمی برای فضای گفتمانی قرآنی در سراسر کشور باشد. امروز هیات های مذهبی بیشترین اثرگذاری را در حوزه فرهنگ قرآنی و دینی دارند و طرح نورالثقلین می‌تواند پیوند خوبی بین قرآن و عترت را در این هیات ها ایجاد کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.