پ

محمدحسین محمدی آهویی، مسئول دارالقرآن الکریم استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، در خصوص برگزاری جشنواره ملی نورالثقلین اظهار کرد: جشنواره نورالثقلین با محوریت جلسات خانگی قرآن است و این جشنواره در هشت رشته عکاسی، عکس نوشته، کلیپ، همخوانی و سرود، روزنامه دیواری، نقاشی و طراحی و همچنین خلاقیت‌های قرآنی ویژه مربیان جلسات خانگی قرآن برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره نورالثقلین را بسط و گسترش فرهنگ جلسات خانگی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی و تبلیغ و ترویج آن، ایجاد بستری مناسب برای تولیدات ارزشمند مختلف در رشته‌های مختلف با موضوع جلسات خانگی و همچنین ایجاد رقابت و شور و نشاط در بین مجموعه‌های قرآنی و راه‌اندازی جلسات خانگی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش جلسات قرآنی در سطح استان شویم.

مسئول دارالقرآن الکریم استان قزوین خاطرنشان کرد: پس از مشخص شدن نتایج جشنواره در سطح ملی به سه نفر از برگزیدگان در هر رشته کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، مشهد مقدس و جوایز نقدی اهدا خواهد شد که البته در حال رایزنی با سایر مسئولین فرهنگی و قرآنی استان هستیم تا ظرفیت اهداء جوایز به‌صورت استانی را نیز فراهم کنیم.

آهویی در خصوص برگزاری نمایشگاه نورالثقلین نیز گفت: مقرر شده پس از ماه مبارک رمضان و در محل سازمان دارالقرآن الکریم کشور، نمایشگاه جشنواره ملی نورالثقلین برگزار شود و آثار دریافتی به نمایش درآید که در این نمایشگاه به نفرات برتر و برگزیده، هدایای در نظر گرفته شده اهدا خواهد شد.

لازم به ذکر است علاقه‌مندان جهت آشنایی با مقررات جشنواره نسبت به مطالعه این لینک اقدام کرده و همچنین ۱۲ اردیبهشت می‌توانند برای ثبت‌نام و ارسال آثار به این لینک مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.