پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام عبدالرحمن یداللهی نماینده تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای اظهار داشت: خانه قرآنی نوالهدی روستای ابویسان در شهرستان جغتای یکی از خانه‌های قرآن فعال این شهرستان است که ضمن برگزاری و انجام برنامه‌های قرآنی مطلوب و هدفمند برای نوجوانان و جوانان در ایام مذهبی دارند.

وی افزود: این خانه قرآن در ایام محرم و صفر مراسمات عزاداری و مراسم شیرخوارگان حسینی را به خوبی برگزار می‌کند.

یداللهی ابراز داشت: پیاده روی مزارشهدا و غبارروبی، خواندن زیارت پرفیض عاشورا همراه با خانواده شهدا، همایش شیرخوارگان، برگزاری ایستگاه صلواتی دهه اول محرم، برگزاری اردوی دختران نوجوان، شمع روشنی شام غریبان در شب عاشورا، برگزاری جلسه قرآن خواهران همه روزه در ماه محرم وصفر از جمله برنامه‌های اجرایی این خانه قرآن است.

وی برگزاری مراسم حضرت رقیه(س) و پخت نان و کلوچه و پخش آن بین نیازمندان توسط دو خواهر نیکوکار، کلاس قرآن روخوانی، روانخوانی و تجوید برای گروه سنی ۹ تا ۱۵ سال سه روز در هفته را از دیگر برنامه‌های اجرایی این خانه قرآن برشمرد.

نماینده تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای گفت: کلاس حفظ برای گروه سنی چهار تا شش سال نیز در این خانه قرآن به صورت سه جلسه در هفته برگزار می‌شود. یداللهی متذکر شد: غیر از دو مورد خانه قرآن که مجوز داشت در حال حاضر ۱۰ مورد مجوز خانه قرآن جدید برای این شهرستان اخذ کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه هنوز مجوزهای اخذ شده به متقاضیان ارائه نشده ابراز داشت: ما به دنبال این هستیم که تابلوی قرآنی مشترک و واحدی را در سطح شهرستان طراحی کنیم و با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار دهیم.

نماینده تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای بیان داشت: بعد از اتمام کار تابلوهای مورد نظر در برنامه داریم با امام جمعه محترم برای اعطای مجوز خانه قرآن روستاها برویم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.