پ

حجت‌الاسلام سیدرضا افتخاری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، ۹ فروردین‌ماه در نشست خبری در سالن کنفرانس این اداره کل، با اشاره به اینکه تلاقی ماه رمضان و بهار طبیعت نویدبخش حیات پاک و به دور از پلیدی‌ها و تباهی‌هاست، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان سال گذشته با نگاه محله‌محوری برنامه‌های قرآنی خوبی با استقبال مردم برگزار شد و امسال این رویه نیز ادامه دارد.

وی از برگزاری مسابقه ملی سوره مبارکه محمد(ص) خبر داد و تصریح کرد: امر به ‌معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی بوده و هیچ‌کس در این خصوص حق تحقیر دیگران را ندارد.مردم استان شریف و عفیف هستند و توقع است که به امر به‌ معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد در ادامه از دستگاه‌های اجرایی خواست تا به وظایفشان در این رابطه و ماه مبارک رمضان عمل کنند و به کسانی که کشف حجاب می‌کنند تذکر داده شود.بی‌حجابی کانون خانواده را هدف قرار داده و غرب به دنبال از بین بردن این کانون برای از بین بردن جامعه ایرانی است.

همچنین، حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی‌نیا، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد نیز از برگزاری ویژه‌برنامه مهرواره محله همدلی توسط کنشگران اجتماعی برای حل مشکلات محلات توسط ساکنان این محله‌ها خبر داد و گفت: کنشگران اجتماعی با ارسال کلمه لبیک به سر شماره ۵۰۰۰۹۶۵۰۰ می‌توانند ثبت‌نام و اقدام کنند.

وی هدف از برگزاری این برنامه را امیدآفرینی و حل مشکلات مردم برشمرد و تصریح کرد: حل مشکلات حوزه‌های مختلف محلات و شهرها توسط خود شهروندان شناسایی شده و برای رفع این مشکلات مدل گفتمانی حل مساله را نهادینه کنند تا بدون دغدغه مسائل یاد شده برطرف و زمینه توسعه در ابعاد مختلف مهیا شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد در ادامه با بیان اینکه حداقل ۳۰۰ هیئت مذهبی استان در شب‌های قدر به اجرای برنامه می‌پردازند و اجرای قرائت دعای افتتاح هر شب در مساجد اجرا می‌شود، اضافه کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان بسته‌های معیشتی بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی‌نیا ایجاد غرفه‌های دخترانه با موضوع حجاب در پارک‌ها و بوستان‌ها از هفته آینده تا پایان تابستان را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: ۴۰۰ روحانی در ایام ماه مبارک رمضان برنامه دارند که بالغ‌بر ۱۵۰ روحانی از قم به استان وارد استان شدند.۲۳ مسجد محوری استان هرروز برنامه سخنرانی، جزءخوانی و تفسیر در ماه مبارک رمضان اجرا می‌کنند.

همچنین، محسن رضایی، رئیس اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌وبویراحمد نیز از برگزاری ترتیل‌خوانی هر روز به مناسبت ماه مبارک رمضان از شبکه دنا خبر داد و گفت: در ۳۰۰ مسجد اعظم استان در این ماه مبارک جزء خوانی قرآن کریم و تفسیر برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری مسابقه کشوری پویش سوره محمد خبر داد و اضافه کرد: این مسابقه در حوزه مفاهیم، حفظ، ترتیل و قرائت برگزار می‌شود. قرائت قرآن کریم توسط قاریان برتر کشوری در ۸ شهرستان استان از دیگر برنامه‌هاست، ضمن اینکه در مراکز پر رفت‌وآمد شهر یاسوج به‌صورت زنده اذان ظهر و مغرب پخش می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.