پ

به گزارش تلاوت از کردستان، بهرام مرادی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از ارائه برنامه های قرآنی طرح اوقات فراغت مخاطبین خانه قرآن سبحان در مراسم اختتامیه فعالیتهای قرآنی خانه های قرآن و عترت(ع) تابستان در شهرستان سقز خبر داد.

در این مراسم، آمنه عزیزی مدیر خانه قرآن سبحان شهرستان سقز در گفتگو با روابط عمومی تبلیغات اسلامی سقز اظهار کرد: این مرکز قرآنی از سال ۹۶ با کسب مجوز از سوی اداره تبلیغات اسلامی سقز، فعالیت آموزشی ـ تبلیغی خود را آغاز کرد و تاکنون در برپایی دوره‌های مختلف قرآنی، برای همه گروه سنی موفق بوده است. وی در خصوص تعداد قرآن آموزان اظهار داشت: تاکنون حداقل ۱۵۰ نفر از دانش آموزان (دختر وپسر) و چهل نفر از والدین در کلاس‌های قرآن شرکت کرده و آموزش دیده اند.

عزیزی اظهار کرد: رده سنی بچه‌ها از  6 تا ۱۶ سال و والدین از ۲۷ تا ۳۵ سال هستند که در فعالیت‌های خانه قرآن سبحان مشارکت فعال دارند. وی به گسترش فرهنگ قرآنی اشاره کرد و یادآور شد: طرح آموزش قرآن مدارس را برای دانش‌آموزان از یک سال پیش شروع کردیم و درصددیم این طرح را در سال تحصیلی جاری برای دانش‌آموزان ادامه دهیم.

عزیزی شکوفایی استعدادهای قرآنی را زمینه‌ساز تقویت بعد معنوی جامعه دانست و بیان کرد: استقبال مخاطبان این خانه قرآنی از حفظ موضوعی قرآن کریم گامی موثر برای شکوفایی استعداد نوجوانان و جوانان و بچه‌های مسجدی بود. وی در خصوص ظرفیت فضای مجازی در ترویج فرهنگ قرآنی اظهارکرد: فضای مجازی برخلاف تصور اگر کنترل و هدایت شود فضای بسیار خوبی است و دانش‌آموزان با استفاده از این فضا می‌توانند پیشرفت کنند.

عزیزی اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌ها، حفظ سوره یس نیز از دیگر فعالیتهایی بوده است که توسط این خانه قرآن به ویژه در ایام تابستان پیگیری و دنبال شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.