پ

به گزارش تلاوت از زنجان، حجت الاسلام حمید حسنی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در جلسه هیئت رسیدگی به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سازمان دارالقرآن الکریم با تدسیس مؤسسه قرآنی جلوه توحید در زنجان موافقت شد.

وی اظهار داشت: این مؤسسه قرآنی در شهرستان خرمدره از توابع استان زنجان بوده و محمد علی اسدی مدیر عامل این مؤسسه و خدیجه نشانی و زینب اسدی نیز از اعضای این مؤسسه قرآنی هستند.

وی در ادامه گفت: این مؤسسه از نوع مؤسسات عمومی بوده و فعالیتهای عمومی قرآن کریم را در حوزه فعالیتی خود برگزار و اجرا خواهد کرد. در حوزه فعالیتهای آموزشی می توان به برگزاری دوره های صحیح­ خوانی قرآن (روخوانی، روانخوانی، فصیح­ خوانی و تجويد نماز)، ترجمه و مفاهيم عمومی قرآن (سطوح ۱ و ۲ و ۳ و ۴)، حفظ عمومی قرآن کریم، آموزش قرآن ویژه خردسالان، آموزش تجوید سطح ۱ و صوت و لحن عمومی، آموزش ترتيل و تربيت مربی روخوانی و روانخوانی اشاره کرد.

در حوزه فعالیتهای تبلیغی و ترویجی نیز که شامل برگزاری مسابقات، برگزاری جلسات و محافل خانگی و عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی می باشد می توان به مسابقات حفظ، قرائت، مفاهيم و تفسير عمومی قرآن، سنجش معلومات قرآنی و مسابقات هنری، ادبی، تذهيب و خوشنويسی اشاره کرد و در بخش جلسات و محافل نیز برگزاری محافل انس با قرآن، کرسی­های تلاوت و نشست­های قرآنی با حضور قاريان و فعالان قرآنی، برگزاری جشن ­ها، مولودی ­ها و سوگواری­ ها در مناسبت­های مذهبی، تشكيل و برگزاری جلسات دائمي قرآنی، اجرای تواشيح، جمع‌خوانی، ابتهال، اذان، مدیحه سرایی و مرثیه سرایی و اعزام قاري از اهم فعالیتهای این مؤسسه قرآنی خواهد بود.

وی ابراز داشت: این مؤسسه می بایست به اداره ثبت شرکتها مراجعه و جهت دریافت شناسه ملی اقدام کند و پس از طی مراحل و درج آگهی تأسیس مؤسسه در روزنامه رسمی، پروانه فعالیت یکساله از طرف سازمان دارالقرآن الکریم به این مؤسسه اعطا می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.