پ

داود جعفری، دبیر کل جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی در گفت‌وگو با ایکنا گفت: فعالیت‌های قرآنی راکد مانده است و گویی تمام مدیران از وضعیت فعلی رضایت دارند؛ در مثل نه خانی آمده و نه خانی رفته است.

جعفری ادامه داد: بنده به‌ عنوان معلم و فعال قرآنی چشم‌انداز خوبی را در این روش متصور نیستم و هر یک از سازمان‌ها و نهاد‌های قرآنی کشور مسیری جداگانه را برای خود ترسیم کرده‌اند که همگی در دو اصل برگزاری مسابقات و برگزاری مجالس و محافل با یکدیگر هم‌عقیده هستند. جلسات، شورا‌ها، دستورات و قوانین موجود هیچ تحولی را رقم نخواهد زد، در حالی که ما در زمانی زندگی می‌کنیم که شعار‌ها و خروجی‌های تشکل‌های قرآنی در پایان همان جلسات خاتمه می‌یابد و راه به جایی نخواهد برد.

وی ضمن درخواست از رئیس‌جمهور و فراکسیون قرآن و عترت مجلس برای توجه ویژه به فعالیت‌های قرآنی کشور، گفت: از ایشان خواهش می‌کنم که با جدیت بحث اعتبارات و بودجه قرآنی کشور را بررسی و با تحقیق و تفحص وارد آن شوند، چراکه تا زمانی که بودجه‌ای برای قرآن نوشته و سپس کم و زیاد دریافت می‌شود، همین شرایط است.

جعفری تصریح کرد: از رئیس‌جمهور در خواست داریم تا با بازنگری مصوبات و لوایح بودجه‌ای تا رسیدن به یک مرکز واحد تصمیم‌گیری در حوزه قرآن ما را حمایت و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط در بخش سیاستگذاری کلان و عدم مداخله در امور اجرایی فعالیت کند و قرآن را به معنی واقعی به مردم بازگرداند و از دست تشکل‌های موازی رها سازد.

وی افزود: جشنواره‌های قرآنی ـ مردمی فجر به ویژه جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی مشتی نمونه خروار هستند، چراکه با برنامه‌ریزی و حمایت مردمی و همچنین با ابزار‌های مشارکتی و حاکمیتی و بدون دریافت ریالی به کار خود ادامه می‌دهند و در پی تحول‌ در امور قرآنی کشور قدم برمی‌دارند.

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی اظهار کرد: تصمیم‌گیری سریع و منطبق بر نیاز مردمی و اجرای بی‌درنگ آن از سوی ستاد‌ها و مدیران‌ استانی جشنواره و نیز مردمی ساختن روش برگزاری، همگی از محاسن اجرای پروژه‌های قرآنی مردمی است و قطعاً کسانی که با این‌گونه تحرکات مردمی مخالفت می‌کنند نه از جنس مردم هستند و نه از جنس قرآن و نه شایسته است که امور قرآنی را به آنان محول کنند، چون ولایت و ولایت‌مداری را متوجه نشده‌اند.

وی ادامه داد: ما با اتکا به قرآن و در زیر سایه فرمایش مقام معظم رهبری آتش به اختیار در سنگر فرهنگ عمومی‌تر کردن قرآن با همراهی همه متولیان برگزاری این مسابقات در شهر‌ها و استان‌های مختلف، با تمام ایمان و اراده برای رضایت حضرت حجت ابن الحسن(عج) حرکت می‌کنیم و به این راه که ایمان داریم و با قدرت آن را ادامه خواهیم داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.