پ

سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اجرای نخستین دوره طرح اعطای مدرک حفظ عمومی قرآن در این استان گفت: مقدمات اجرایی این طرح در استان فارس انجام شده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح سه گروه باید در نظر گرفته می‌شد؛ یکی بحث کمیته فنی بود که برای این کمیته ۵ نفر از اساتید حوزه حفظ قرآن در سطح استان دعوت به همکاری شدند.

موسوی گروه دوم را مراکز مجاز برگزاری آزمون‌ها اعلام کرد و گفت: برای انتخاب این مراکز باید مواردی نظیر توانایی لازم و پراکندگی مناسب در سطح استان در نظر گرفته می‌شد که برای این کار ۱۲ مؤسسه و خانه قرآن شهری به عنوان مراکز مدنظر در استان انتخاب و به سازمان دارالقرآن‌الکریم معرفی شدند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس بیان کرد: گروه سوم ممتحنین مجازی است که بتوانند آزمون‌های مربوط به این طرح را برگزار کنند که برای انتخاب این گروه فراخوان اعلام کردیم و حدود ۷۰ نفر مدارک خود را ارسال کردند و بعد از بررسی مدارک آن‌ها، ۳۷ نفر به عنوان واجدالشرایط به سازمان دارالقرآن معرفی شدند که از این تعداد ۲ نفر آقا و ۳۵ نفر خانم هستند.

وی بیان کرد: به زودی آزمونی برای ممتحنین برگزار خواهد شد و کسانی که امتیاز لازم را کسب کنند به عنوان ممتحن مجاز آزمون‌های طرح ارزیابی و اعطای مدرک حفظ عمومی می‌توانند با مراکز مجاز در سطح استان همکاری داشته باشند.

موسوی زمان برگزاری این آزمون را اوایل اسفندماه سال جاری و زمان برگزاری نخستین آزمون طرح اعطای مدرک حفظ عمومی قران را بهار ۱۴۰۱ اعلام کرد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری هفدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن در سال جاری اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام این طرح از ۱۵ بهمن آغاز خواهد شد که تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام درا ین طرح به صورت مجازی خواهد بود، گفت: زمان برگزاری نخستین مرحله این آزمون اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ خواهد بود که به صورت کتبی برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.