پ

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اهمیت اجرای طرح رصد و پایش مجازی خانه‌های قرآن و عترت اظهار کرد: اجرای مرحله اول طرح رصد و پایش مجازی خانه‌های قرآن و عترت استان کردستان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله ارزیابی خانه‌های قرآنی به صورت مجازی و آنلاین انجام گرفته است، افزود: در حال حاضر ۳۱۷ خانه قرآن و عترت کردستان پایش و رصد شدند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: اجرای طرح تفسیر عمومی قرآن کریم به صورت مجازی و با مشارکت ۵۳۰ متقاضی در استان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه این طرح قرآنی به همت سازمان دارالقرآن الکریم و با مشارکت ادارات تبلیغات اسلامی سراسر کشور در حال اجراست، ادامه داد: براساس این طرح، متقاضیان در فضای مجازی از طریق سایت تلاوت در دوره‌های تفسیر قرآن کریم شرکت می‌کنند.

مرادی با اشاره به برگزاری آزمون پایان دوره افزود: به کسانی که در آزمون پایانی این دوره نمره قبولی را کسب کنند، جوایزی از طرف سازمان دارالقرآن اعطا خواهد شد.

وی، ثبت‌نام و اجرای آزمون تخصصی حفاظ قرآن کریم، اجرای مرحله استانی چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه طلاب و روحانیون و فرزندان آن‌ها و اعزام ۱۳ نفر از مدرسان توانمند استانی به همایش و اجلاسیه سراسری طرح تربیت قرآنی نورالثقلین را از فعالیت‌های دارالقرآن تبلیغات اسلامی کردستان در سال‌‎جاری برشمرد و بیان کرد: استان کردستان استعدادهای لازم در زمینه قرآنی را داراست و ثبت ۳۱۱ موسسه و خانه قرآنی کردستان در سایت تلاوت گواه این ادعاست.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: اجرای طرح حمایت و تقدیر از ۱۶ خانه قرآن استان همزمان با سراسر کشور، برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم و برگزاری دوره‌های آموزش تربیت آموزشیار پیرو انعقاد تفاهم‌نامه با نیروهای مسلح نیز از دیگر برنامه‌های دارالقرآن استان در سال جاری است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.