پ

حسن سلمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: تاکنون تنها آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن را برگزار می‌کردیم که شرایط خاص و ویژه‌ای داشت و تنها برای حفظ کل، ۲۰ جزء و ۱۰ جزء و … برگزار می‌شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: این در حالی است که بسیاری از حافظان قرآن کریم کمتر از این میزان از قرآن را حفظ هستند که در این راستا و به دلایل متعدد دیگر، برنامه اعطای مدرک عمومی به حافظان قرآن طراحی و به خراسان‌جنوبی نیز ابلاغ شده است.

سلمانی ادامه‌داد: با این برنامه تنها مرجع صدور اعطای مدرک تخصصی و مدرک عمومی حفظ قرآن دارالقرآن تبلیغات اسلامی خواهد بود.

وی با اشاره به ابلاغ طرح اعطای مدرک عمومی به خراسان‌جنوبی و تشکیل کمیته فنی در این زمینه گفت: مجری آزمون اعطای مدرک عمومی حفظ خود مؤسسات و تشکل‌های قرآنی خواهند بود که با حضور ممتحنین مورد تأیید برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بر روی کاغذ در خراسان‌جنوبی حدود ۸۰ مؤسسه و تشکل قرآنی ثبت شده داریم که یا از فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا از سازمان تبلیغات مجوز گرفته‌اند، اظهارکرد: ولی در عمل حدود ۵۰ مؤسسه بیشتر فعال نیستند و شرایط سخت کرونایی نیز مزید بر علت شد.

سلمانی با اشاره به اینکه برخی از مؤسسات قرآنی به واسطه هزینه‌های اجاره بها به ویژه در ایام کرونا یا خانه به دوش شده و یا غیر فعال هستند، یادآور شد: به واسطه آسان کردن فعالیت‌های آموزشی در شرایط کرونایی سامانه آموزش مجازی را به صورت رایگان در اختیار مؤسسات آموزشی قرار دادیم.

وی گفت: هر چند میزان استفاده از این سامانه به اندازه مورد انتظار ما نبود ولی بسیاری از مؤسسات نیز از این فضا برای ادامه فعالیت‌های فرهنگی استفاده کردند و البته در آموزش قرآن کریم شیوه حضوری تأثیرگذاری بیشتری دارد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در حال حاضر می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی و با ظرفیت محدود آموزش حضوری داشته باشند.

سلمانی یادآور شد: نتایج آزمون مرحله دوم شانزدهمین دوره ارزیابی تخصصی حافظان قرآن نیز اعلام شده و افراد می‌توانند از نتایج آزمون خود مطالع شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.