به گزارش تلاوت از اردبیل، محفل قرآنی فاطمی با سخنرانی حجت الاسلام دکتر قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل و با تلاوت احمد ابوالقاسمی و مهدی غلام نژاد از قاریان برتر کشوری و بین المللی در مسجد امام موسی کاظم(ع) اردبیل برگزار شد. در این مراسم معنوی که به مناسبت ایام فاطمیه برگزار شد، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: حضرت زهرا(س) ولایت مداری همراه با معرفت دینی را به مسلمانان آموخت.
وی با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) در سخنانی گفت: برای شناخت منزلت و شأن حضرت زهرا(س) باید به آیههای قرآن و حدیث و کلام پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) مراجعه کرده و دریابیم که چرا حضرت زهرا(س) به عنوان الگو و سرآمد مردان و زنان عالم معرفی شده اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به جایگاه انفاق و ایثار در زندگی زهرای مرضیه(س) و اهل بیت ایشان، گفت: در روایتی از حضرت فاطمه(س) نقل شده است: از دنیای شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد: «تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا» که انفاق و ایثار جزو شاخصههای زندگی آن بانوی بزرگوار است و باید الگوی همگان قرار گیرد.
در این مراسم قاریان کشوری و بین المللی قرآن احمد ابوالقاسمی و مهدی غلام نژاد به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخته و در ادامه مداحی در سوگ شهادت حضرت زهرا(س) انجام و حاضرین به عزاداری و سینه زنی پرداختند. گفتنی است، این مراسم با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل، شهرداری اردبیل، کانون فرهنگی تبلیغی ام الائمه(ع) و هیئت امنای مسجد امام موسی کاظم(ع) اردبیل برگزار شد.