پ

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده -رییس سازمان دارالقرآن کریم- در نشست تشریح ویژه برنامه‌های کمیته قرآن و نهج‌البلاغه در جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه انقلاب اسلامی با زمینه‌سازی از مفاهیم قرآنی شکل گرفته است، اظهار کرد: جامعه قرآنی وظیفه خود را در پاسداشت انقلاب اسلامی می‌داند، زیرا انقلاب اسلامی در رجوع به قرآن شکل گرفت، به همین‌منظور جامعه قرآنی در تلاش است برای این ایام برنامه‌هایی متناسب با جشن‌های فجر برگزار کند.

وی ادامه داد: «چله قرآنی» اولین برنامه ما در سطح ملی خواهد بود. این برنامه از شهادت حاج قاسم سلیمانی آغاز شده و تا جشن ۲۲بهمن ادامه خواهد داشت. برنامه دوم‌ این کمیته فردا در تجدیدمیثاق با آرمان‌های امام راحل در مرقد مطهر ‌خواهد بود که در این‌ مراسم میثاق‌نامه جامعه قرآنی با امام‌ راحل نیز قرائت خواهد شد.

وی اظهار کرد: کاروان قرآنی برنامه دیگر ما است که برای سال پنجم است که در این ‌ایام شاهد فعالیت آن خواهیم بود و امسال نیز این برنامه در شهرهای مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی برگزار خواهد شد که شبکه قرآن نیز پوشش زنده از این مراسم‌ها دارد. البته در مناطق اهل سنت نیز هم این مراسم رقم خواهد خورد.

تقی‌زاده اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این کمیته برپایی نمایشگاهی با عنوان «قرآن، امام و امت اسلامی» است که در قالب ۴۴اثر در استان‌ها برگزار خواهد شد، این نمایشگاه حوادث ۴۴سال از انقلاب را از زاویه قرآنی بیان می‌کند.

وی افزود: اعزام قاریان ‌و گروه‌های تواشیح به مراسم‌های مختلف دهه فجر در داخل وخارج در ۱۲ و ۲۲ بهمن از دیگر برنامه‌های این کمیته خواهد بود. در سطح استانی هم برنامه‌هایی خواهیم داشت، به همین‌ منظور کمیته مرکزی قرآنی را در تهران شکل داده و برنامه‌ها را به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم. این کمیته‌ها متشکل از تمام نهادهای قرآنی است که محافل و مجالس قرآنی متناسب با این ایام برگزار خواهند کرد. از جمله برنامه‌های این کمیته برگزاری قریب به پنج هزار محفل قرآنی و ۴هزار کرسی تلاوت، مسابقات قرآنی، رزمایش مومنانه، حفظ سوره فجر، غباروبی مزار شهدا و دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهدا، برگزاری پویش ختم قرآن کریم، ‌برپایی نمایشگاه‌های قرآنی و ویژه برنامه‌ای برای بانوان قرآنی خواهد بود.

تقی‌زاده در پایان در مورد ویژه‌ برنامه‌های بخش نهج‌البلاغه این کمیته نیز گفت: با بنیاد نهج‌البلاغه در این مورد هماهنگی‌هایی انجام شده که توسط این کمیته در اولین فرصت رسانه‌ای خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.