پ

به گزارش ایکنا، در ادامه دیدارهای هفتگی قاریان قرآنی در دوازدهمین جلسه با حضور جمعی از اساتید و قاریان قرآنی با خانواده شهید فریدالدین معصومی دیدار صورت گرفت.

در ابتدای این جلسه که در خانه پدر و مادر شهید برگزار شد، رحیم قربانی؛ مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران گفت: حضور در چنین دیدارهایی افتخار بزرگی است که نصیب ما شده است. کمیته شهدای قرآنی که از سال ۹۲ دیدار از خانواده شهدای قرآنی را پایه‌ریزی کرده است، قبل از شیوع بیماری کرونا ۵ سال متمادی این ملاقات‌ها را انجام داد. بعد فروکش شدن همه‌گیری بیماری کرونا مجدد این برنامه آغاز شده و امروز دوازدهمین دیدار آن برگزار می‌شود.

وی افزود: ما در ابتدای دیدارهایمان از خانواده شهدای دفاع مقدس دیدار می‌کردیم اما در ادامه شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع امنیت نیز در برنامه دیدارهایمان جا گرفتند. شهدا حق بزرگی به گردن تک‌تک ما دارند و ما امنیت امروزمان را مدیون آنها هستیم. درباره برکات و ثمرات خون شهدا نکات بسیاری را می‌توان مطرح کرد اما یکی از بارزترین آن این است که خون شهدا باعث رسوایی مخالفان انقلاب خواهد شد.

قربانی تأکید کرد: کمیته شهدای قرآنی در دی هر سال همایشی تحت عنوان «سوره‌های سرخ» برگزار می‌کند که در آن بسیاری خانواده‌های شهدای قرآنی تجلیل می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی تقی‌زاده؛ جانشین رئیس سازمان دارالقرآن نیز در این دیدار صمیمانه اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید؛ شهدا افرادی هستند که پای عهدشان با خداوند ایستادند. شهدای انقلاب نیز با ایثارشان، وفاداریشان را به انقلاب ثابت کردند و ما تا ابد مدیون آنها هستیم. عمل کردن به آرمان‌ها و توصیه‌های شهدا مسیر راه ما را روشن می‌کند و همین عامل باعث نابودی منافقان نیز خواهد شد. شهدا برکت انقلاب هستند و باید قدر آنها دانسته شود.

خانواده شهید فریدالدین معصومی تجلیل شدند

ولی یاراحمدی؛ فعال قرآنی هم در این دیدار گفت: در ابتدای راه‌اندازی کاروان‌های «راهیان نور» در یکی از سفرها، هنگام نماز مغرب به مسجدی رسیدیم. برای اقامه نماز و استراحت آنجا ماندیم. مسئول آن مکان به ما گفت شهیدی را یافتند که ۱۵ سال دارد و ۱۰ سال از شهادتش گذشته است. موقعیتی پیش آمد که ما پیکر آن شهید را دیدیم. پیکر آن شهید بزرگوار تازه بود. این امر نشان می‌دهد شهدا جایگاه بسیار رفیعی نزد خداوند دارند و ما باید همیشه پیرو راه و آرمان‌های آنها باشیم.

وی ادامه داد: شهدا در عصر ظهور به عنوان سرباز حضرت مهدی(عج) بازخواهند گشت. شهدا تا ابد نامشان در تاریخ این سرزمین باقی می‌ماند همانگونه که نام اباعبدالله(ع) در تاریخ بشریت ماندگار شد. شهادت غیرت ابدی است.

در ادامه مراسم، مادر شهید از ویژگی‌های فرزندش گفت: شهید معصومی هنگام اذان مغرب به دنیا آمد و در این زمان نیز به شهادت رسید. وی دلبستگی ویژه به قرآن داشت. به نماز اول وقت خیلی اهمیت می‌داد. هیچ‌گاه از او بی‌احترامی ندیدم و همیشه احترام من و پدرش را داشت.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این شهید، خانواده‌دوستی او بود. من بسیار از او راضی هستم و خداوند انشاالله شهادتش را قبول کند. پسرم هیچ‌گاه کاری انجام نداد که ما شرمنده باشیم و امروز نیز با شهادتش ما را پرافتخار کرد. امیدوارم خون شهدا باعث شود حضرت مهدی(عج) به زودی ظهور کند.

پدر شهید معصومی هم با بیان اینکه فرزندش انسانی مؤمن به معنای واقعی بود، تصریح کرد: انس ویژه شهید معصومی با قرآن از دوران کودکی او آغاز شد. وی زمانی که در کشور نیوزلند مشغول تحصیل و تدریس بود به جوانان افغانی و پاکستانی قرآن می‌آموخت. پسرم بسیار مردمی بود و همین امر باعث شد به وطن بازگردد و مشغول خدمت به کشورش شود.

وی ادامه داد: هیچ‌گاه در کارهای وی ریا و غرور دیده نمی‌شد. برای نمونه ما تا سال‌ها نمی‌دانستیم حافظ قرآن است. من به فرزندم افتخار می‌کنم. از او دو یادگار به جا مانده است. پسر خردسال شهید گفته که می‌خواهد راه پدر را ادامه دهد.

سعید معصومی برادر شهید آخرین فردی بود که در این دیدار سخن گفت. وی بیان کرد: برادر شهیدم از شهادتش خبر داشت. این امر را به طور غیرمستقیم در سفر آخرمان به مشهد به من گفته بود. وی در کارش نیز از چهره‌های تأثیرگذار بود و اقدامات شاخصی انجام داد.

برادر شهید در انتها اعلام کرد: برادرم با وجود اینکه مدرک بسیار بالای علمی داشت هیچ‌گاه مغرور نشد و همیشه آرزوی شهادت داشت. برای همین خداوند او را به آرزویش رساند.

در انتهای این مراسم از خانواده شهید تجلیل شد. در این مراسم دکتر منصور قصری زاده؛ مدیر رادیو قرآن، محمدحسین حسنی؛ ریس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و محمدتقی میرزاجانی؛ معاون آموزش، پژوهش و ارتباطات شورای عالی قرآن نیز حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.