پ

به گزارش ایکنا از قم، مراسم تشییع حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌‌پور، پیشکسوت قرآنی کشورمان عصر امروز ۲۴ مردادماه در قم برگزار شد.

پیکر مرحوم شهیدی روی دستان فعالین قرآنی و مردم شهر قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) شهر قم به طرف حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد و سپس پیکر ایشان پس از اقامه نماز و طواف حرم، در مقبره ۲۹ صحن امام رضا(ع) حرم مطهر بانوی کرامت در خاک آرام گرفت.

نمایندگان مراجع عظام تقلید، تولیت حرم بانوی کرامت، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه قرآنی کشور، مؤسسات قرآنی، اساتید و پیشکسوتان قرآنی و سایر مسئولین ادارات استان در این مراسم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور ظهر یکشنبه، ۲۳ مردادماه مصادف با ۱۶ محرم‌ ۱۴۴۳ هجری قمری جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

او در سال ۱۳۳۷ در شهر مقدس قم به دنیا آمد و از سال ۱۳۵۲ کار حفظ قرآن را آغاز کرد و طی چهار سال موفق به حفظ کل قرآن شد.

خانواده او از خانواده‌های روحانی اصیل و در اصل زنجانی بودند. پدرش از فضلای مورد اطمینان و مورد وثوق دفتر مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی بوده است.

او در مرحله بعد در مدارس حوزه علمیه به تدریس فنون قرائت قرآن پرداخت و در کنار آن در جلسات قرائت قرآن به تدریس قرائت و مفاهیم قرآن به جوانان مشغول شد.

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی فعالیت‌های قرآنی شکل تازه‌ای به خود گرفت و در نهادهای انقلابی و مؤسسات علمی و حوزه و دانشگاه فراگیر شد و رشد و توسعه یافت. مرحوم شهیدی‌پور در این دوران در نهادهای انقلابی از جمله سپاه پاسداران، بسیج، جهاد سازندگی، اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی به تدریس فنون قرائت پرداخت.

داوری در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف،‌ حضور به عنوان داور مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه و جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه و بسیاری از مسابقات مطرح دیگر، آموزش تخصصی قرآن به قاریان بین‌المللی و ممتاز و همچنین تألیف چندین اثر در حوزه قرآن کریم از دیگر خدمات این چهره به حوزه قرآن کریم بوده است.

خدمات مرحوم استاد شهیدی‌پور به قرآن به این موضوعات ختم نمی‌شود، زیرا این استاد عزیز از سال‌های پیش از انقلاب اسلامی با تهیه تجهیزات ضبط تلاوت خصوصاً از رادیو مصر اقدام به جمع‌آوری تلاوت‌های ستارگان جهان اسلام کرد و در این راستا حدود بیست هزار تلاوت ناب از قاریان مصری و دیگر کشورها را ضبط کرد.

او چند سال قبل همه آرشیوش را به صورت رایگان در اختیار شورای عالی قرآن و رادیو قرآن قرار داد تا ضمن دیجیتال‌سازی، تلاوت‌ها مورد پالایش و تدوین قرار گرفته و ماندگار شوند. زنده‌یاد شهیدی‌پور همان زمان اعلام کرد این کار را برای ترویج آیات الهی انجام داده است و هرکسی بخواهد این کلکسیون عظیم را رایگان در اختیارش قرار می‌دهد.

یادآور می‌شود، مراسم ترحیم امروز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد مدرسه امام خمینی(ره) واقع در فلکه جهاد قم برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.