پ

به گزارش ایکنا، حفظ قرآن کریم در کنار اهمیت ویژه‌ای که در سیره پیامبر اعظم و اهل بیت عصمت و طهارت دارد، در کلام رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها مورد تأکید قرار گرفته است. تذکر مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت حفظ قرآن و کمبود جدی حافظان قرآن در جامعه اسلامی ایران و تصریح ایشان بر ضرورت وجود حداقل ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور می‌تواند اهمیت توجه به این راهبرد مهم را گوشزد کند.

از این‌رو طرح آموزشی ـ تربیتی قاریان ممتاز نوجوان قرآن‌کریم «اُسوه» با دغدغه تربیت قاریان متخلق به اخلاق قرآنی، باسواد و ممتاز در فن تلاوت، به همت «شورای عالی قرآن» و جامعه فرهنگی- قرآنی عصر پس از بررسی‌های کارشناسی از سال ۱۳۹۳ به اجرا درآمد. آنچه در آغاز اجرای این طرح مد نظر قرار گرفت این بود که ابعاد فنی تلاوت قرآن نسبت به مسائل اخلاقی که از موارد ضروری برای نخبگان قرآنی محسوب می‌شود، مورد توجه قرار گیرد و طرح اسوه این فضا را مهیا کرد تا سرمایه‌گذاری در حوزه قرآن‌ کریم به حوزه نوجوانان و جوانان اختصاص یابد.

محمدتقی میرزاجانی، رئیس طرح اُسوه، از عضوگیری جدید این طرح ملی قرآنی خبر داد و گفت: به حول و قوه الهی فراخوان عضوگیری جدید اُسوه در سال ۱۴۰۱ را اعلام می‌کنیم. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت طرح اُسوه به نشانی https://www.osveh.valasr.net نسبت به مطالعه شرایط و ثبت‌نام اقدام کنند.

وی گفت: زمان ثبت نام و ارسال آثار تا دهم مردادماه ۱۴۰۱ است و این زمان به دلیل فاصله کم زمانی تا آغاز هفدهمین دوره طرح آموزشی-تربیتی اُسوه که به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد، تمدید نمی‌شود؛ لذا از علاقه‌مندان درخواست می‌کنیم تا هر چه زودتر نسبت به ثبت‌نام و پیگیری فرایند عضوگیری اقدام کنند.

میرزاجانی در مورد شرایط و ضوابط عضویت در طرح اُسوه اعلام کرد: تمامی قاریان و حافظان کل پسر ۹ تا ۱۲ سال از سراسر کشور، مشروط به این که در تلاوت و حفظ کل قرآن به درجه قابل قبولی از تسلط رسیده باشند می‌توانند در عضوگیری جدید طرح اُسوه شرکت کنند و در صورت قبولی در آزمون تلاوت و آزمون مصاحبه، به عضویت آزمایشی این طرح نخبگانی درآیند.از مهم‌ترین اهداف طرح اُسوه که در یک برنامه هشت‌‎ساله دنبال می‌شود، تربیت قاریان، حافظان و مبلغان قرآنی در تراز انقلاب اسلامی است که از حیث فنی و شخصیتی سرآمد بوده و در عرصه ملّی و بین‌المللی جریان‌ساز باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.