پ

هفدهمین آزمون طرح «اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم»، امروز، ۲۳ اردیبهشت‌ماه و همزمان با سراسر کشور در استان یزد و در ۳ حوزه امتحانی یزد، میبد و اردکان برگزار شد.

حجت‌الاسلام رضایی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان یزد در حاشیه این آزمون در محل دبیرستان ملک ثابت یزد اظهار کرد: خوشبختانه این آزمون با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بدون هیچ گونه مشکلی در دو گروه بانوان و آقایان در حال برگزاری است.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۳۹۵ نفر از استان یزد در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰جزء قرآن کریم از برگزاری این آزمون در سه حوزه امتحانی یزد، میبد و اردکان خبر داد و بیان کرد: نتایج این آزمون طبق جدول زمان‌بندی سازمان دارالقرآن الکریم ۱۸ تیرماه سال جاری از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد.

رضایی با تشریح طرح اعطای مدرک حفظ گفت: بر اساس مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ ۸۴/۹/۸ و به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور به حافظان کلام وحی؛ سازمان دارالقرآن الکریم با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور، آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم را اجرا می‌کند.

وی یادآور شد: به قبول‌شدگان رشته ۱۰ جزء مدرک درجه پنج حفظ معادل دیپلم، رشته ۲۰ جزء مدرک درجه چهار معادل فوق دیپلم و رشته حفظ کل مدرک درجه سه تا یک معادل لیسانس تا دکترا اعطا خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.