پ

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین «مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان» روز گذشته دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ در مراسم تقدیر از حاملان و خادمان قرآن کریم در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: سند چشم‌انداز قرآنی گلستان با همکاری مؤسسات، خانه‌های قرآنی و فعالان در این حوزه به‌زودی تدوین می‌شود.

وی افزود: همه مؤسسات و خانه‌های قرآنی و فعالان در این حوزه با حضور در جبهه فعالان قرآنی تلاش کنند تا بتوانیم سند چشم‌انداز قرآنی در گلستان را بهتر تدوین کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان اضافه کرد: امیدواریم با تدوین این سند، شاهد یک تحول قرآنی، فرهنگی و دینی ویژه‌ای برای استان و کشور باشیم.

گرزین بابیان اینکه ما همه باید سرباز قرآن باشیم، ادامه داد: تمدن نوین و مکتب اسلامی بر اساس پایه‌های قرآن است و باید تلاش کنیم تا بار این امانت و مسئولیت را بر دوش بکشیم و در این مسیر از خود مراقبه کنیم تا همچنان در این راه باقی بمانیم.

وی اضافه کرد: کاروان قرآنی باید با برنامه‌های متنوع ادامه پیدا کند و با ارائه معارف قرآنی عمیق‌تر و جذاب‌تر و همچنین سبک زندگی اسلامی و مبانی اسلام ناب که در قرآن وجود دارد، با مردم ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: مشارکت و سهم برادران اهل سنت در ارتباط با احیای کاروان‌های قرآنی و فرهنگ قرآنی باید روزبه‌روز بیشتر شود، البته تاکنون همت بالایی در این حوزه داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی باید به سمت قرآنی شدن برود، ابراز کرد: ما باید به‌عنوان الگویی در کشورهای اسلامی مطرح شویم و شرایط را فراهم کنیم تا این کاروان‌های قرآنی گسترش داده شوند و همه نقاط استان را پوشش دهند.

گرزین افزود: همچنین باید ویژه‌برنامه‌های کمی و کیفی برای مبعث و ماه مبارک رمضان در نظر بگیرید و با همین اراده و دلدادگی بتوانیم برنامه‌های کیفی بیشتر در حوزه‌های مختلف قرآنی داشته باشیم.

وی بابیان اینکه حاج قاسم در تقویت فرهنگ قرآنی تأثیر زیادی گذاشت، گفت: وی فرهنگی انقلابی و برخاسته از قرآن را در زمان خودش و بعد از خودش بر جای گذاشت که باگذشت سال‌ها می‌توان به عظمت شخصیت و مکتب حاج قاسم پی برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: حاج قاسم فردی بود که در بسیاری از کشورهایی که مظلومی را می‌دید، بی‌سروصدا حضور پیدا می‌کرد، به‌طوری‌که نسبت به همه احساس مسئولیت داشت و به هیچ‌چیز در دایره مسلمین جهان و دیگر ادیان بی‌تفاوت نبود.

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی نماد عقلانیت معنویت و حماسه بود، درواقع این سه نماد ارکان اصلی تأسیس اسلام ناب و انقلاب اسلامی بودند.

گرزین تصریح کرد: خوشحالیم که همه قاریان «کاروان قرآنی سردار دل‌ها» از گلستان بودند و بر اساس گزارش‌های که به دست ما رسید، همه مردم از آن لذت بردند و انعکاس‌های خبری بسیار خوبی را شاهد بودیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.