پ

به گزارش رابط خبری اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان لرستان، در ۲۱ دی ۱۴۰۰ جلسه«هم‌افزایی در خصوص نقش بانوان در کاهش آسیب‌های اجتماعی» در محل معاونت امور اجتماعی استانداری برگزار گردید.

در این جلسه، خدیجه بیرانوند رئیس هیأت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان لرستان ضمن پرداختن به اهمیت جایگاه زن در خانواده و اجتماع گفت: یکی از اقدامات راهبردی هیأت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی، تلاش در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه زنان و خانواده است.

ایشان با تأکید بر اهمیت تأثیر سبک زندگی قرآنی و اسلامی در سعادت فرد و جامعه افزود: با توجه به اینکه راه‌اندازیِ جلسات قرآن خانگی طرح ملی نورالثقلین موجب تسریع در حرکت به سمت ایجاد محله‌های اسلامی و به تبع آن کاهش آسیب‌های اجتماعی مختلف خصوصاً در حوزه خانواده خواهد شد، لذا هم‌افزاییِ نهادهای مختلف در این خصوص، لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

رئیس هیأت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی همچنین گفت: یکی دیگر از اصلی‌ترین علل آسیب‌های اجتماعی مختلف در استان ما، مشکل اشتغال برای جوانان و نیز قشر آسیب‌پذیر بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست می‌باشد که باید با همکاری مسئولین و مردم رفع گردد.

خدیجه بیرانوند در ادامه افزود:  با توجه به ظرفیت بسیار بالای استان لرستان در زمینه گیاهان دارویی، در نظر است ان شاء الله به زودی، کارگاه‌های آموزشی اشتغال‌زایی، درآمدزایی، کارآفرینی و نیز مشاغل خانگیِ مرتبط با گیاهان دارویی را با حضور اساتید برجسته برای علاقمندان برگزار کنیم تا بتوانیم  برای رفع سایه‌ی بیکاری از زندگی این عزیزان گامی برداریم.

همچنین هیأت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان، حمایت معاونت اجتماعی استانداری از گروه‌های جهادی فعال مردمی را که برای سازندگی و کمک‌های مؤمنانه تلاش می‌کنند، خواستار شد.

در این جلسه، مریم پورسرتیپ مدیرکل امور اجتماعی نیز به موضوع آسیب‌های اجتماعی استان و تأثیر آن بر زندگی و خانواده اشاره کرد و افزود: ساماندهی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از مهمترین اولویت‌های استان می‌باشد که با توجه به اینکه نیمی از جامعه ما بانوان می‌باشند، به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در معرض این آسیب‌ها هستند که اثرات و تبعات فراوانی را بر روی این قشر عظیم و خانواده آنها می‌گذارد. درصورتی اقداماتِ به عمل آمده در این حوزه مثمرثمر خواهد بود که کلیه متولیان و دستگاه‌های اجتماعی فرهنگی و جامعه مدنی، سازمان‌های مردم‌نهاد، نیروهای جهادی و مردمی و… همراه و هماهنگ بوده و بدون موازی‌کاری، نسبت به کنترل و کاهش آسیب‌ها و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی اقدام نمایند.

پورسرتیپ برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی و ترویج آنها در سطح محلات حاشیه و همکاری دفاتر تسهیلگری با هیأت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان اعلام آمادگی نمود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.