پ

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اصغر امیرنیا روز چهارشنبه گفت: ذات انقلاب ما بر پایه فرهنگ دینی و قرآنی است. بنابراین باید در تمامی فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر رنگ و بوی قرآنی داشته باشیم.

وی افزود: هیچ موردی را در زندگی بشر سراغ نداریم که قرآن برای آن برنامه ای ارایه نکرده باشد. در قرآن کریم تمامی آموزه های مورد نیاز بشر اعلام شده و از سوی دیگر اگر انسان از درک برخی موارد عاجز باشد، می تواند به سیره ائمه اطهار(ع) مراجعه کند.

امیرنیا با اشاره به اینکه برخی از فعالیت های قرآنی به دلیل جابه جایی دولت کمرنگ شده بود، گفت: با حضور دولت مردمی که تمام توان خود را برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری بر پایه قرآن و عترت قرار داده است، این برنامه ها با جدیت دنبال می شود.

وی با اشاره به این که برنامه هایی در زمینه آموزش قرآن و فعال کردن موسسات قرآنی در دستور کار است، اظهار داشت: فلسفه وجودی معاونت قرآن و عترت و کانون های مساجد، هدایت و راهنمایی مردم به سمت معنویت و بهره گیری از آموزه های دینی است. پیوند خوبی میان معاونت قرآن و عترت و کانون‌های مساجد شکل گرفته است و بسیاری از کارشناسان ما در کانون های مساجد و جامعه قرآن با یکدیگر در ارتباط بوده و می توانند نیازهای جامعه قرآنی را شناسایی کنند.

امیرنیا افزود: مردم، هنر و ذات این انقلاب، پاک و دینی است و اگر این تذکرات از سوی جامعه قرآنی و بزرگان دین ما در اختیار تمام اقشار قرار گیرد، شاهد نمود آموزه های قرآنی در جامعه خواهیم بود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۱۲ آبان طی حکمی امیرنیا را با حفظ سمت مدیرکلی دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تا تعیین معاون جدید به عنوان سرپرست معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه منصوب کرد. در حکم اسماعیلی آمده است: انتظار می‌رود تا زمان معرفی و شروع به کار معاون قرآن و عترت، ضمن بهره گیری از نظرات کارشناسی خادمان گرانمایه قرآنی و با همراهی و همکاری مدیران ارجمند و کارکنان خدوم آن معاونت، امور مربوطه را به نحو شایسته‌ای به انجام رسانید.

پیش از این عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.