پ

به گزارش روابط عمومی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به جایگاه این سازمان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و دینی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی پرچم‌دار تبلیغ اسلام ناب محمدی (ص) و مدافع آرمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی است. نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی خط مقدم دفاع مقدس فرهنگی است افزود: این سازمان ستاره پر فروغ و بی‌غروب ارائه اسلام انقلابی است و تاکنون طرح‌های مهمی با موفقیت اجرا کرده است. امام جمعه بوشهر، قرآن کریم را نجات‌بخش انسان از گناهان و رسیدن به کمال در عرصه‌های گوناگون دانست و بیان کرد: انسان بدون قرآن بدون هدایت و این کتاب آسمانی و عرشی در همه عرصه‌های معماری شخصیتی، اعتقادی، رفتاری، اخلاقی و تحوّل‌آفرینی اجتماعی تاثیرگذار است. وی با بیان اینکه مردم استان بوشهر از دیرباز با قرآن کریم انس داشته‌اند و قرآن محوری از ویژگی‌های مردم این استان است خاطر نشان کرد: تجلی قرآن در زندگی مردم اثرگذار است و در این راستا استان بوشهر دارای سابقه قرآنی درخشان و تابناک در عرصه علمی و عملی است. صفایی بوشهری، کتابت و هنر قرآنی استان بوشهر را از دیگر ویژگی‌های این استان دانست و افزود: استان بوشهر دارای سبک و مدل خاصی در عرصه قرآنی است و آیت‌الله معتقد اهرمی در این حوزه از جایگاه مهمی برخوردار است. نماینده ولی فقیه در استان بوشهر انس همه مردم با قرآن کریم را از ویژگی‌های این استان دانست و تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور، استان بوشهر به‌عنوان پایتخت قرآنی تعیین و معرفی شد که نشان از جایگاه بالای استان در این حوزه است. امام جمعه بوشهر از تدوین سند چشم‌انداز قرآنی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: نامگذاری پایتخت قرآنی سرآغاز اجرا کارهای بزرگ در حوزه‌های قرآن و توسعه و پیشرفت بر اساس برنامه‌های علوم دینی است.

ساخت مجمع بزرگ قرآنی جنوب کشور در بوشهر

وی از ساخت مجمع بزرگ قرآنی جنوب کشور در بوشهر خبر داد و گفت: این مجمع دارای سالن آموزش، قرائت، هنر کتابت، کتابخانه تخصصی و موزه قرآنی است که امید می‌رود عملیات آن آغاز شود. امام جمعه بوشهر بر توجه به زیرساخت‌های قرآنی بوشهر تأکید کرد و افزود: راه‌اندازی گردشگری قرآنی با توجه به ظرفیت استان بوشهر باید مورد توجه قرار بگیرد.

سنجش انس با قرآن جامعه در سند جامع قرآنی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور هم ریشه و هویت جامعه قرآنی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: باید انس و نگاه به قرآن در جامعه سنجیده و آن را گسترش داد که به‌خوبی در سند جامع قرآنی به این موضوع پرداخته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.