پ

سید مصطفی حسینی واعظ بعدازظهر دوشنبه در مراسم تقدیر از حاملان و خادمان قرآن کریم اظهار کرد: این کاروان قرآنی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س)، سردار سلیمانی با تلاوت قارایان و حافظان برجسته استان در ۲۳ منطقه برگزار شد.

وی افزود: در این کاروان از ظرفیت‌های توانمند استان بهره گرفته شد و این فرصت را فراهم کردیم تا قاریان و حافظان قرآن و همچنین گروه‌های تواشیح و مدیحه سرایی هنر خودشان را ارائه کنند.

حسینی واعظ بیان کرد: حضور گرم و صمیمانه قاریان اهل سنت و تشییع در مناطق مختلف استان اعم تشییع و تسنن بسیار دلگرم کننده بود و این در حالی است که خبرهای خوبی از سمت گلستان در سطح جهان شنیده نمی‌شد.

وی ادامه داد: با برگزاری این کاروان به همگان این پیام را مخابره کردیم که همه مردم گلستان چه شیعه و سنی در کنار هم برادرانه و با محوریت قرآن زندگی می‌کنند.

ایجاد کاروان‌های قرآنی یکی از ابتکارات گلستان بوده است

وی با بیان اینکه ایجاد کاروان‌های قرآنی یکی از ابتکارات گلستان بوده است، تصریح کرد: سال ۱۳۸۷ اولین کاروان قرآنی در استان شکل گرفت و تا به امسال ده‌ها کاروان قرآنی در سراسر استان برگزار شده است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: به جرأت می‌توان گفت بسیاری از برنامه‌های قرآنی که با عنوان کاروان‌های قرآنی چه در سطح ملی و ظرفیت‌های دیگر برگزار شده است، در واقع نوعی الگوبرداری از گلستان بوده است.

وی افزود: برای گسترش فرهنگ قرآنی در طی این سال‌ها تلاش کردیم تا از چهره‌های مختلف قرآنی در حوزه‌های بین المللی و ملی دعوت کنیم تا به اجرای برنامه بپردازند.

حسینی واعظ اضافه کرد: همچنین کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن در سطح استان و در بیش از ۹ شهر به صورت هفتگی و به همت قاریان، اساتید و اعضای جبهه قرآنی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل شبکه ای قرآنی در سطح استان، گفت: به دلیل اینکه برخی از شهرستان‌ها به خوبی در طی سال از سهم کرسی‌ها قرآنی برخوردار نمی‌شوند، تلاش کردیم تا شبکه ای را به عنوان «کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن» در سطح استان ایجاد کنیم.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان عنوان کرد: ارائه مباحث تفسیری، تدبر در قرآن و سبک زندگی قرآنی از جمله مباحثی است که در این کرسی‌ها مطرح می‌شود.

وی افزود: به برکت برگزاری این کاروان‌ها و کرسی‌های تلاوت قرآن و بنا به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما باید در برابر جبهه استکباری یک جبهه‌ای را تشکیل دهیم، جبهه فعالان قرآنی را در استان شکل دادیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.