پ

حجت الاسلام احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، با فضیلت ترین ماه سال است و ساعات، روزها و شب‌های آن بهترین اوقات عمر محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرمودند که ماه رمضان با همه ی زیبایی‌های خود و عنایات ویژه خداوند به شما روی کرده است، بیان کرد: میزبان این میهمانی خیلی با عظمت خداوند است و تمام درهای رحمتش را در این ماه به سوی ما باز کرده است.

رضایی با تأکید بر اینکه یکی از برنامه‌های بسیار زیبای مردم در این ماه جز خوانی قرآن کریم و تدبر در این کتاب نورانی است، افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است که فرزندانمان که همان نهال‌های زندگی هستند را با فیوضات معنوی آشنا کنیم.

فعالیت ۲۰۰ خانه قرآنی در خراسان جنوبی

وی گفت: می‌توانیم در این ماه بعضی دعاهای کوتاه و نمازها را به فرزندان خودمان آموزش بدهیم و حتی در هنگام مسجد رفتن آن‌ها را با خود همراه کرده و از آن‌ها برای کارهای خوب و مثبتشان تجلیل و تقدیر کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: ما در استان ۲۰۰ خانه قرآنی و بیش از ۵۰ مؤسسه قرآنی فعال داریم و همین طور مساجد استان در ماه مبارک رمضان بحث قرآن و احکام را با محوریت جهاد تبیین در دستور کار دارند.

رضایی با اشاره به اینکه لازمه بهره گیری از معارف قرآن، به کارگیری اساتید و مبلغان است، افزود: تعداد مبلغان امسال خراسان جنوبی در ماه مبارک رمضان ۹۵۰ نفر است.

وی گفت: این تعداد مبلغ شامل مبلغین بومی فعال در سطح استان و جمعی از روحانیون مستقر و جمع دیگری از روحانیت اعزامی از شهرستان‌های قم و مشهد است که در واقع مدعوین و مهمانان استان هستند.

محافل قرآن در پارک‌های بزرگ شهر برپا می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اگر مردم در روستایی از خراسان‌جنوبی فاقد روحانی باشند، می‌توانند به دفاتر تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها مراجعه نمایند.

رضایی با اشاره به شناسایی و ساماندهی حدود دو هزار محفل خانگی قرآن در خراسان‌جنوبی گفت: در ماه مبارک رمضان در پارک‌های بزرگ استان نیز محافل قرآنی برگزار می‌شود که این قبیل محافل مورد اقبال مردم نیز قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.