پ

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان از اجرای طرح حفظ عمومی قرآن در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰ مؤسسه قرآنی در سطح استان مجری طرح حفظ عمومی قرآن هستند.

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه برنامه حفظ عمومی از ابتدای سال‌جاری آغاز شده است، اظهار کرد: این طرح به صورت نامحدود ویژه آقایان و بانوان خواهد بود.

وی هدف از برگزاری این برنامه را ترویج و توسعه فرهنگ قرآن در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت حافظ قرآن دانست و گفت: در برگزاری برنامه حذف عمومی قرآن ۱۰ مؤسسه قرآنی استان لرستان فعالیت دارند.

جعفرپور با بیان اینکه مؤسسات مذکور تا پایان سال می‌توانند چهار بار آزمون حفظ عمومی برگزار کنند، ادامه داد: آزمون حفظ عمومی شامل حفظ ۱۰ تا ۳۰ جزء و در ده مقطع ویژه آقایان و بانوان است.

رئیس اداره امور قرآنی استان لرستان با بیان اینکه برنامه حفظ عمومی مطالبه جدی حافظان قرآن به صورت حفظ عمومی است، و پس از پایان هر دوره آزمون به افرادی که نمره حد نصاب را کسب کند گواهی معتبر اعطا می‌شود، گفت: طرح عمومی حفظ قرآن ویژه آن دسته از حافظان قرآن است که حافظ قرآن هستند اما حافظ تخصصی نیستند و به دلیل عدم شرکت در آزمون‌های تخصصی حفظ و یا قبول نشدن در این آزمون‌های تخصصی فاقد مدرک و گواهی‌نامه حفظ قرآن هستند.

جعفرپور با بیان اینکه حافظانی که در آزمون‌های تخصصی اعطای مدرک تخصصی به حافظان شرکت می‌کنند گواهی نامه‌هایی معادل لیسانس، فوق لیسانس و دکتری دریافت می‌کنند که نمونه‌هایی از آن را در استان داریم، اما حافظانی را در استان داشته‌ایم که حفظ عمومی قرآن را گذرانده‌اند اما در حد تخصصی نبوده‌اند، این‌ها گواهی‌نامه هم نداشتند که اخیراً آئین‌نامه‌ای ابلاغ شده که این افراد می‌توانند ثبت‌نام و در آزمون شرکت کنند و در نهایت به آنها نیز گواهی‌نامه اعطا شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.