پ

حجه الاسلام محمد پورشعبانعلی

گسترش فرهنگ قرآنی راه حل مشکلات جامعه امروز است .

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان درجلسه هم اندیشی با پیشکسوتان اساتید قرآنی استان گیلان :گسترش فرهنگ قرآنی راه حل مشکلات جامعه امروز است .

به گزارش اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان حجه الاسلام محمد پور شعبانعلی  در جلسه ای که با حضور جمعی از اساتید و پیشکسوتان قرآنی استان در اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد ضمن تبریک اعیاد گزشته در ماه ربیع الاول ( میلاد رسول اکرم (ص) ، میلاد امام صادق (ع) ) اظهار کرد :

  قرآن یکی از امانت های الهی است که با دو شاخصه 1- بی بدیل بودن  2- نقش هدایتگری در زندگی مردم داشتن از سوی نبی مکرم اسلام (ص) نزد ما به ودیعه گذاشته شده و از آن جهت که امانت الهی است روزی فرا خواهد رسید که این امانت الهی از ما سئوال خواهد شد .که چگونه ارتباطی با آن داشته ایم و چه بهره هایی را از آن برده ایم .

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به خواندن روزانه قرآن و تدبر در آن بیان کرد : نقش جایگاه قرآن در زندگی مردم بسیار مهم است و بی ارتباطی خانواده ها ، با فرهنگ قرآن و نهادینه نشدن آن در زندگی مردم مشکلات زیاد اجتماعی را به دنبال داشته است  .

 ایشان خاطر نشان کرد ند : آسیب های فرهنگی در جامعه به دلیل دورماندن خانواده ها از فرهنگ ناب قرآنی است .

 وی  ارتباط  مردم با قرآن را دغدغه مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت : یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری امروزه گره خوردن  زندگی مردم با فرهنگ قرآنی بوده و بار سنگین تحقق این امر نیز بر عهده اساتید و پیشکسوتان قرآنی خواهد بود . ایشان ضمن تقدیر و تشکر از همه اساتید و. پیشکسوتان که نقش اساسی در گسترش فرهنگ قرآنی در استان داشته اند ابراز امیدواری کردند که جلسات هم اندیشی اساتید و پیشکسوتان تبیین کننده راهکارهای نوین در توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه باشد .

پورشعبانعلی در ادامه با انتقاد از بی توجهی شورای توسعه قرآنی استان نسبت به فعالیت های قرآنی اظهار داشتند که ازاول سال 93 این شورا در این استان تشکیل گردیده مع الوصف تا کنون هیچ جلسه ای را  برگزار نکرده  و هیچ اقدامی در حوزه ماموریت های محوله خود بر نداشته اند

وی با بیان اینکه علیرغم پیگیری های مکرر کتبی و شفاهی در خصوص اقدامات عملی شورای توسعه قرآنی مع الوصف این شورا وقعی به آن ننهاده و هیچگونه اقدامی در این خصوص صورت نداده است

در ادامه جلسه هر کدام از حاضرین به بیان دیدگاه ها و راه کا رهای موجود پرداخته و ضمن تشکر از برگزار کنندکان جلسه خواستار برگزاری منظم اینگونه نشست ها شدند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

دسته‌بندی: 

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.