پ

حجت الاسلام کاظمی رئیس اداره کل قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت در طرح ملی مسطورا گفت: گردهمایی حلقه‌های حفظ موضوعی قرآن کریم در قالب طرح «زندگی با آیه‌ها» در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم صبح جمعه، ۱۸ اسفندماه با حضور جمعی از استادان برتر حوزه حفظ قرآن کریم ازجمله شهریار پرهیزکار و حجت‌الاسلام محمدحسین طباطبایی و به همت سازمان دارالقرآن الکریم برپا خواهد شد.

حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: حفظ موضوعی قرآنی در یک فرایندی با حضور اساتید قرآنی به این آیات رسیدند و این آیات با توجه به زندگی روزمره انتخاب شده اند و به همین مناسبت افتتاحیه این پویش را در تهران برگزار کند.

وی افزود: ایده به این گونه است ۱۵۰۰ نفر از قرآن آموزان و علاقه مندان به حفظ قرآن در حلقه‌های حفظ را تشکیل می‌دهند و اساتید در آنجا روش حفظ را تدریس خواهند کرد. در گام نخست بین دو الی ۷ آیه به قرآن آموزان انتقال داده می‌شود تا فتح بابی برای حفظ کل قرآن باشد.

رئیس اداره کل قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار داشت: اتفاق دیگر علاوه بر حضور اساتید و راهنمایی آنها ضبط و پخش رسانه ملی است که تیم‌های صدا و سیما حضور دارند و این برنامه در ماه مبارک رمضان از رسانه ملی پخش خواهد شد.

پیش از این، نخستین اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم، ۱۹ آبان‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) و با هدف جریان‌سازی حافظان قرآن‌کریم در مسائل مختلف جامعه برگزار شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.