پ

به گزارش تلاوت از زنجان، حجت الاسلام اللهیاری رابط قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان گفت: کلاس آموزش قرآن کریم ویژه کودکان در خانه قرآن گل نرجس دندی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: دوره روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه کودکان و بزرگسالان اولین مرحله یادگیری قرآن کریم می باشد و در عین حال پیش نیاز آموزشی سطوح بالاتر محسوب می شود. از این رو متقاضیان در ابتدا مورد ارزیابی قرار می گیرند و در صورت تسلط بر روخوانی و روانخوانی در سطوح بالاتر مشغول به فعالیت می شوند. مدت زمان دوره حدود ۸ الی ۹ ماه است که در هر هفته ۲ الی ۳ جلسه برگزار می شود.

وی ادامه داد: آموزش قرآن کودکان در مقطع پیش از دبستان به دلیل عدم آشنایی این قرآن آموزان با حروف الفبا با روشهای متنوع قصه گویی، نمایش، شعر و بازی همراه می باشد. در این دوره خردسالان حروف الفبای عربی را با روشهای متنوع و جذاب در مدت ۲ ماه آموزش می بینند. سپس در کتاب روخوانی با حرکات و علامتها و قواعد روخوانی به همراه اشاره و همچنین لحن عربی کلمات قرآنی آشنا می شوند .در نهایت دوره خردسالان قبل از دبستان به فصیح خوانی و روانخوانی کل قرآن کریم خواهند پرداخت و آماده ورود به سطوح بالاتر قرآن کریم خواهند شد.

اللهیاری ابراز داشت: مربی کلاسهای آموزش قرآن کودکان در خانه قرآن گل نرجس سمیه فیضی بوده و همراه با شیوه های نوین آموزشی و شعر و قصه و بازی، کلاسهای آموزشی را برگزار می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.