پ

به گزارش روابط عمومی اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مازندران، کارگاه مهارت زندگی قرآنی با موضوع آشنایی با روش برداشت از قرآن کریم به همت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شوق رضوان تهران و مؤسسه نجوی قران بابلسر، 28 مهر با حضور رئیس و اداره امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بابلسر، رئیس و مسئول آموزش اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی و بیش از 70 فعال قرآنی و علاقمند به تربیت قرآنی در سالن همایش اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بابلسر، با اصول و قوانین کلی برداشت از قرآن به شیوه کاربردی و به همراه کارورزی برگزار شد.

علیرضا لطفی، معلم قرآن و پژوهشگر تربيت قرآنی و مهارتهای زندگی قرآن و مدرس این کارگاه، در بیان ضرورت استانداردسازی روش برداشت از قرآن گفت: تمام فرق اسلامی در نتیجه نوع خاصی از برداشت از قرآن ایجاد شده‌اند و بدون یادگیری قوانین عقلانی نمی‌توانیم به مقابله با برداشت‌های انحرافی از اسلام بپردازیم.

وی افزود: از این رو با توجه به گسترش فعالیت رسانه در عصر حاضر، یادگیری این مهارت امری ضروری محسوب می‌شود. لطفی با اشاره به شیوه و سبک ارائه شده در کارگاه ادامه داد: روش ارائه شده در این کارگاه مبتنی بر هرم معنایی محکم و متشابه است و برای غنای مباحث از روش‌های مختلف تفسیری استفاده شده است.

همچنین در پایان این کارگاه به سؤالات حاضران از سوی مدرس این کارگاه پاسخ‌های لازم داده شد. گفتنی است، این کارگاه آموزشی هفته آینده نیز در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بابلسر برگزار می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.