پ

به گزارش تلاوت از کردستان، بهرام مرادی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری کارگاه آموزشی جهاد تبیین ویژه فعالان قرآنی و هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی در محل سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان خبر داد. 

مرادی گفت: در این کارگاه، کریمی یکی از اساتید برجسته حوزه جهاد تبیین طی سخنانی اظهار کرد: اگر بخواهیم تبیین را در معارف اسلامی ریشه‌یابی کنیم، مشاهده می‌کنیم که اصولاً پیامبران برای تبیین آمده‌اند؛ تبیین حقایق عالم، تبیین وجود خود انسان، تبیین ظرفیت‌های انسان، تبیین راهی که باید برود. به همین جهت، یکی از نام‌های قرآن کریم بیان است: «هَذَا بَیَانٌ لِلنَّاس»؛ قرآن تبیین‌کننده‌ای برای مردم است.

کریمی عنوان کرد: «جهاد تبیین» موضوعی است که ماه‌های اخیر در بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها مورد تأکید و اشاره قرار گرفته است و رهبر انقلاب اسلامی ابعاد مختلف آن را توصیف کرده‌اند. جهاد تبیین» یک فریضه است، یک فریضه‌ی قطعی و یک فریضه‌ی فوری و هر کسی که میتواند، باید اقدام کند. خطابی عمومی که همه افراد جامعه در جنگ رسانه‌ای دشمن علیه حقایق انقلاب اسلامی ایران، مخاطب آن هستند و میتوانند ایفای نقش کنند، اگرچه مسئولین در این زمینه وظایف سنگین‌تری بر دوش دارند.

کریمی افزود: بدین صورت تبیین به جهاد تبدیل می‌شود؛ جهادی که وظیفه همه به‌خصوص علما، اساتید، نخبگان، رسانه‌ها و شما مربیان و اساتید قرآنی و بانوان اندیشه ورز قرآنی دینی هستید و در این زمینه شما ها وظیفه سنگینی بر دوش دارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.