پ

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، نشست هم اندیشی کمیته اجرایی چهارمین «جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت» ویژه خانواده طلاب برادر امروز، ۱۳ شهریور در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

حجت‌الاسلام جواد شیرین‌آبادی فراهانی، رئیس اداره امور قرآنی اداه کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در این نشست ضرورت تعریف برنامه‌ها برای اطلاع‌رسانی و حضور حداکثری خانواده طلاب برادر را مورد تأکید قرار داد و گفت: شرح وظایف برای برگزای جشنواره‌ای قوی در استان باید تشریح شود تا مرکز خدمات و تهذیب حوزه علمیه استان و اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی بتوانند در حضور حداکثری نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: هریک از دستگاه‌ها همچون تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه برادران، اوقاف و امور خیریه جامعه هدف خود را از طرق مختلف نسبت به برگزاری این جشنواره مطلع سازند تا در زمان برگزاری با حضور حداکثری مواجه باشیم.

اعظم تشیعی‌فرد، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان مرکزی، نیز اظهار کرد: امسال چهارمین دوره جشنواره برگزار می‌شود و طبیعی است که اکثر خانواده‌ها نسبت به برگزاری این طرح اطلاعات کافی دارند، مگر افرادی که به تازگی به این جمع اضافه شده باشند که برای اطلاع‌رسانی به این افراد نیز باید سازوکاری تعریف کرد.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی این جشنواره در مرداد و شهریور ماه، بیان کرد: هدف از برگزاری جشنواره انس هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان با کلام وحی است. به نظر می‌رسد رشته‌های جشنواره باید جزءتر و رده‌های سنی مختلف تعریف کرد. به طور مثال وقتی رشته به صورت کلی ترتیل ذکر شده باشد، دانش‌آموز مقطع ابتدایی چگونه می‌تواند با رده‌های سنی بالاتر رقابت کند.

تشیعی‌فرد ادامه داد: تجربه نشان داده است تفکیک و اضافه شدن رشته‌های مختلف به جشنواره به حضور حداکثری جامعه هدف کمک می‌کند و برای برگزاری جشنواره باید از تجربیات کسب شده دستگاه‌ها و نهادهای دیگر استفاده کرد.

حجت‌الاسلام سعید آجرلو، معاون فرهنگی مرکز خدمات حوزه علمیه برادران استان مرکزی، نیز آمادگی این مجموعه برای برگزاری جشنواره‌ای باشکوه در استان را اعلام کرد و افزود: می‌توان برای رونق بخشیدن به جشنواره جلسه‌ای با مدیران مدارس علمیه استان برگزار و هدف از اجرای این طرح را تشریح کرد.

وی ضرورت استفاده از صدا وسیما برای اطلاع‌رسانی و تشویق خانواده طلاب و روحانیون برای شرکت در جشنواره را مورد تأکید قرار داد و افزود: فعالیت این مجموعه برای خانواده طلب است و از تمام توان خود برای جشنواره‌ای بهتر از سال‌های قبل به کار خواهیم بست.

حجت‌الاسلام مصطفی اوحدی، معاون تهذیب حوزه علمیه برادران استان مرکزی، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این مجموعه، از برگزاری مسابقات حفظ هر شش ماه یکبار در استان خبر داد و افزود: چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت با رویکرد جدید در بخش‌های آموزش، مسابقه و محفل ویژه همسران و فرزندان طلاب برادر حوزه‌علمیه استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: بخش‌های آموزش جشنواره شامل روخوانی، روان‌خوانی و صحیح‌خوانی، سبک زندگی، پرسمان قرآنی، تفسیر آسان، قصه‌های قرآن، صحت قرائت نماز، حجابف عفاف و ازدواج در اسلام است که علاقمندان پس از شرکت در این دوره گواهینامه رسمی از سازمان دارالقرآن دریافت می‌کنند.

اوحدی قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ، اذان، تفسیر، صحیفه‌سجادیه، نهج‌البلاغه، کتابخوانی و نقاشی را از رشته های جشنواره قرآن و عترت دانست و بیان کرد: این مسابقات دارای جوایزی همچون کمک هزینه عتبات عالیات، مشهدمقدس، دوچرخه، تبلت و … است. علاقمندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به آدرس www.csis.ir سامانه خدمات الکترونیکی (سخا)مراجعه کنند.

وی بیان کرد: جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت منابع نیز متقاضیان می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی www.csis.ir و www.telavat.ir و کانال دبیرخانه قرآن و عترت(ع) و مرکز خدمات حوزه علمیه به آدرس @csis_quran در پیام‌رسان ایتا مراجعه کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان در پایان زمان برگزاری آزمون مسابقات را مهر ماه سال جاری دانست و اظهار کرد: افراد علاقمند می‌توانند آثار خود را از اول مهر تا ۳۰‌ام همین ماه به شماره ۰۹۳۶۷۵۱۳۲۹۸ در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.