پ

پیروزی انقلاب زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در ایران را فراهم کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران زمینه‌های ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ایران به وجود آمد.

به گزارش تلاوت، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد کاظم مدرسی با اشاره به اینکه قرآن در روز قیامت از انسان شفاعت می‌کند اظهار داشت: خداوند متعال در روایت دارد که به احترام قرآن و فردی که با قرآن انس دارد را از آتش دوزخ رهایی می‌بخشد.

وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه لازم هدایت بشر به سمت سعادت و عاقبت به خیری است گفت: امروز به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری تدبر در قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ما بسیار رواج پیدا کرده و مراسم‌های قرآنی بسیاری در کشور ما برگزار می‌شود.

قائم مقام حوزه‌های علمیه استان یزد گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امروز ما تفاسیر گویا، متعدد، متنوع با نگاه‌های مختلف را در کشور داریم و به صورت گسترده در اختیار مردم قرار گرفته است.

مدرسی خاطرنشان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی ایران هم تفاسیری از قرآن کریم وجود داشت ولی به صورت گسترده در اختیار مردم قرار نداشت ولی امروز با توجه به اهمیتی که در جمهوری اسلامی ایران به قرآن وجود دارد، تفاسیر مختلفی در اختیار مردم قرار گرفته است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: در روایات متعددی بیان شده که بسیاری از حالات انسان در روز قیامت همانند امور دنیوی وی است که از جمله این موارد می‌توان به نشست و برخواست و گفت‌و‌گوها و ارتباط‌ها اشاره کرد.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه یزد ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که در روز قیامت شبیه امور دنیایی است، شهادت دادن و شاهد آوردن است که به همین دلیل در روایات بیان شده که روز قیامت 50 هزار سال به طول می‌انجامد.

دسته‌بندی: 

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.