پ

به گزارش تلاوت از زنجان، حجت الاسلام حمید حسنی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل سازمان دارالقرآن الکریم مبنی بر تأسیس و فعالیت خانه‌های قرآن و عترت و با هدف ایجاد فضاهای قرآنی در سطح استان زنجان، با تاسیس خانه قرآن روستایی حبل المتین موافقت شد.

وی اظهار داشت: خانه قرآن روستایی حبل المتین با مدیریت زهرا عسگری در شهرستان ایجرود تأسیس شد و پروانه فعالیت این خانه قرآنی از طرف سازمان دارالقرآن الکریم صادر شد.

حسنی محور اصلی فعالیت خانه های قرآنی را آموزش های عمومی قرآن کریم، اعم از قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم اعلام کرد و افزود: هدف از تشکیل خانه قرآن، نشر و ترویج فرهنگ قرآنی، آموزش سبک زندگی قرآنی و گسترش آموزه‌های قرآن در بین خانواده‌ها و آحاد مردم و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن است و در این مراکز قرآنی علاقمندان به قرآن کریم در گروههای سنی مختلف زیر پوشش آموزشهای قرآنی قرار می گیرند.

وی در تعریف خانه قرآن عنوان کرد: خانه قرآن و عترت تشکلی مردمی است که تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی توسط اشخاص حقیقی مطابق با مفاد دستورالعمل مربوطه در شهرها و روستاها تاسیس می‌شود.

وی با اشاره به روند تأسیس خانه های قرآن و عترت عنوان کرد: اخذ پروانه فعالیت خانه قرآن پس از طی تشریفات اداری و تایید مدارک با امضای مشترک رئیس اداره امور قرآنی استان زنجان و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مربوطه صادر می‌شود و خانه‌های قرآن شهری و روستایی پس از اخذ پروانه می‌توانند فعالیت خود را به طور رسمی آغاز نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.