پ

همکاری وزارت کشور با سازمان دارالقرآن در اجرای برنامه‌های قرآنی در ۱۳۰۰ شهر و ۹۲ هزار روستا

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، مجموعه خویش را خادمین قرآن برشمرد و از آمادگی برای همکاری با سازمان دارالقرآن در اجرای برنامه‌های قرآنی در سراسر کشور خبر داد.

آیین افتتاحیه اولین «جشنواره قرآن و عترت خانواده مدیریت شهری و روستایی کشور» با حضور مهدی جمالی‌نژاد، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، معاون ارتباطات و راهبری استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم عصر امروز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه در سالن جلسات سازمان دارالقرآن برگزار شد.

حجت‌الاسلام اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در این مراسم مصادف شدن افتتاحیه را با میلاد امام حسن(ع) به فال نیک گرفت و اظهار کرد: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه قرآنی که سال گذشته در راستای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی بین سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن الکریم، سازمان امور اجتماعی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها منعقد شد، ما در سال ۹۹ دستورالعمل‌های این تفاهم‌نامه را در سراسر کشور آغاز کردیم و خوشبختانه سازمان تبلیغات اسلامی آماده هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی با سازمان شهرداری‌هاست. این در حالی است که ظرفیت‌های خوبی هم از سوی دارالقرآن و هم سازمان شهرداری‌ها برای فعالیت‌های دینی و قرآنی وجود دارد که مصداق آن همین مراسم افتتاحیه جشنواره قرآن و عترت خانواده مدیریت شهری و روستایی کشور است.

وی ادامه داد: تقویت فضا‌های فرهنگی و خانه‌های قرآنی در دستور کار سازمان دارالقرآن قرارگرفته است و این ظرفیت‌ها را به‌ویژه در سال ۱۴۰۰ افزایش‌خواهیم داد تا بندبند این تفاهم‌نامه اجرایی شود.

ارسالی/ فوری//همکاری وزارت کشور با سازمان دارالقرآن در اجرای برنامه‌های قرآنی در ۱۳۰۰ شهر و ۹۲ هزار روستا
اخوان صباغ از آمادگی کامل سازمان تبلیغات اسلامی برای پشتیبانی از تمامی فعالیت‌های تبلیغی و قرآنی در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خبر داد و تأکید کرد: باید این هم‌افزایی‌ها را به فال نیک بگیریم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که این سازمان سال گذشته با سازمان بسیج سازندگی با موضوع ریشه‌کنی فضای بی‌سوادی قرآنی در کشور منعقد کرده بود، گفت: امیدواریم با افزایش فعالیت‌های قرآنی، بتوانیم توصیه‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری را در مورد تربیت ده میلیون نفر حافظ قرآن در کشور محقق سازیم.

وی با اشاره به جشنواره قرآن و عترت خانواده مدیریت شهری و روستایی و فعالیت‌های دیگر قرآنی در سطح کشور، تصریح کرد: امیدواریم این نوع حرکت‌های قرآنی گام بزرگی در توسعه فعالیت‌های قرآنی و معنوی در اقصی نقاط کشور محسوب شود و الگویی برای توسعه در فضا‌های بین‌المللی شمرده شود و سازمان شهرداری‌ها بتواند از ظرفیت‌های سازمان تبلیغات و سازمان دارالقرآن به نحو احسن استفاده شود.

مهدی جمالی‌نژاد، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز در این مراسم با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها در تمام استان‌های کشور حضوری فعال دارد، بیان کرد: این سازمان با توجه به دارا بودن ۱۳۰۰ شهر و ۹۲ هزار روستا، نقش مؤثری در اداره شهر‌ها و روستا‌ها دارد و یکی از دغدغه‌های همیشگی من، توجه به موضوعات معنوی و قرآنی در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم وظیفه شهرداری‌ها فقط کار‌های زیربنایی و ایجاد زیرساخت‌های شهری و روستایی نیست، بلکه توسعه اقدامات فرهنگی و ایجاد فضا‌های معنوی نیز باید در دستور کار قرار بگیرد و ما نیز خوشحالیم که سازمان دارالقرآن اجرای برنامه‌های مشترک قرآنی با سازمان شهرداری‌ها را در دستور کار خویش قرار داده است.

ارسالی/ فوری//همکاری وزارت کشور با سازمان دارالقرآن در اجرای برنامه‌های قرآنی در ۱۳۰۰ شهر و ۹۲ هزار روستا
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به جشنواره قرآن و عترت خانواده که از سوی مدیریت شهری و روستایی برگزارمی‌شود، اظهار کردد: این امر شروع خوبی است و امیدوارم تفاهم‌نامه‌ی منعقد شده با سازمان دارالقرآن الکریم تنها یک تفاهم‌نامه صرف نباشد و تمام بند‌های آن اجرا شوند و قول مساعد می‌دهم تمام نیرو‌های ما در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در خدمت این تفاهم‌نامه خواهند بود.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، نهادی عمومی، مستقل و غیردولتی محسوب می‌شود، لذا می‌تواند تصمیمات خوبی همچون موضوعات قرآنی را به‌سرعت اجرا کند و امیدوارم که دوستان ما در سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقرآن از این بستر مناسب اجرایی و خدماتی به‌ویژه در عرصه قرآن به بهترین شکل استفاده کنند.

معاون وزیر کشور، مجموعه وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها را خادمین قرآن عنوان کرد و از آمادگی همکاری با سازمان دارالقرآن در اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای فرهنگ‌سازی قرآنی در سطح کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، معاون ارتباطات و راهبری استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی نیز در ادامه این مراسم با اشاره به مباحثی که در مورد سردار سلیمانی در این چند روز اخیر مطرح‌شده است، گفت: ما با توجه به کم‌لطفی‌هایی که در مورد سردار سلیمانی شده است، از دیروز اسم سردار سلیمانی را شهید مظلوم گذاشتیم؛ امنیت امروز منطقه مرهون و مدیون ایثار این شهید است.
ارسالی/ فوری//همکاری وزارت کشور با سازمان دارالقرآن در اجرای برنامه‌های قرآنی در ۱۳۰۰ شهر و ۹۲ هزار روستا
وی افزود: سردار سلیمانی بعد از پایان کار داعش گفته بود تازه‌کار ما شروع‌شده است و تمام تلاش ما معطوف به حوزه فرهنگ خواهد بود، لذا توجه به فعالیت‌های فرهنگی، اولویت سازمان تبلیغات اسلامی است. همچنین معتقدم وظیفه اصلی شهرداری‌ها فقط ایجاد جاده و راه نیست ـ اگرچه مفید و لازم است ـ بلکه ایجاد حیات طیبه در شهر‌ها و روستا‌ها است و خوشبختانه این فهم استراتژیک در این نهاد وجود دارد.

معاون ارتباطات و راهبری استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد زنجیره تواصی، پیاده‌سازی مفاهیم دینی در کشور و توجه به کادر درمانی، اظهار کرد: ما برای هرکدام از این فرمایشات، برنامه، پویش و جریانی راه‌اندازی کردیم و هم‌اکنون نیز پویش «محله هم‌دل» را در دستور کار خود قراردادیم که این برنامه‌ها لبیکی به مقام معظم رهبری خواهد بود.

دسته‌بندی: 

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.