پ

حجت‌الاسلام سید رسول اختری،، عصر شنبه در نشست خبری به منظور تشریح برنامه‌های هفته وحدت اظهار کرد: در آموزه‌های دینی به وحدت در امور مختلف تأکید بسیار شده است و تجربه ثابت کرده هر جا وحدت را سرلوحه قرار دادیم موفق بودیم و هر جا از آن فاصله گرفتیم ضربه‌ای از سوی دشمن به ما وارد شد.

وی ادامه داد: وحدت گامی مهم و اقدامی هوشمندانه از سوی حضرت امام (ره) برای اتحاد بین شیعه و سنی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اراک تصریح کرد: محتواسازی یکی از مهم‌ترین محورهای برنامه هفته وحدت است و اداره تبلیغات اسلامی اراک از تمام ظرفیت خود برای انجام این امر در بخش‌های مختلف استفاده می‌کند.

اختری اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی اراک با نهادهای فرهنگی شهر هماهنگ شده است تا برنامه‌های هفته وحدت پررنگ‌تر دیده شود.

وی اظهار کرد: تقارن این هفته با روز اراک باعث شد برخی دستگاه‌ها با رغبت بیشتری در میدان حاضر شده و برای این هفته برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند.

معرفی مفاخر و شخصیت‌های مذهبی و قرآنی در هفته وحدت

اختری معرفی مفاخر و شخصیت‌های مذهبی و قرآنی را بخشی از برنامه‌های هفته وحدت دانست و در ادامه گفت: برپایی ۵ کرسی تلاوت با حضور قاریان برجسته کشور در ۵ مسجد در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان قرآنی نیز از دیگر برنامه‌های پیشرو است که این برنامه‌ها با مشارکت و همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک و جامعه قرآنی شهر اجرا می‌شود.

اجرای طرح قرآنی «عطرهمدلی» در اراک

رئیس تبلیغات اسلامی اراک از اجرای طرح قرآنی «عطرهمدلی» ویژه کودک و نوجوان خبر داد و اظهار کرد: این طرح ویژه عموم مردم تعریف شده که از طریق فضای مجازی به سمع و نظر مردم می‌رسد و به سه نفر برتر جوایزی اهدا می‌شود. در نظر گرفتن «گذر مهربانی» با محوریت توسعه اخلاق و مهر نبوی ازدیگر برنامه‌های تنظیم شده است که برپایی غرفه «دقایقی با قرآن» و غرفه قرآنی ویژه کودک و نوجوان از جمله آنان است.

وی با بیان اینکه جلسات و محافل قرآنی به برپایی ۵ کرسی تلاوت در ۵ مسجد خلاصه نمی‌شود، گفت: ائمه جماعات مساجد نسبت به فعالیت قرآنی در این اماکن توجیه هستند و برنامه‌ها و محتوا در اختیارشان قرار گرفته است. علاوه بر برپایی جشن ویژه هفته وحدت در ۵ مسجد شهرستان، در مابقی مساجد نیز جشن‌ها به صورت خودجوش و مردمی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر با وجود شرایط کرونایی برنامه محور عمل کردند و با رعایت تمام شیوه‌نامه این ایام را به سختی زنده نگه داشتند. این هیئتها در هفته وحدت نیز با حضور فعال در زمینه فضاسازی محیط، آذین‌بندی و برگزاری برنامه‌های پیشرو فعالیت خواهند کرد.

اختری در پایان افزود: برپایی جشن‌های خیابانی و عمومی نیز با حضور قاریان ممتاز شهر و با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و سپاه برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.