پ

به گزارش رابط خبری اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان،نشست هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی با رئیس اداره امور قرآنی و مدیرعامل اتحادیه موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان لرستان در روز سه‌شنبه مورخ ۱۶ آذر ماه در محل اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان با موضوع برنامه‌ریزی جهت بزرگداشت مقام پرستار و اجرای طرح نورالثقلین برگزار شد.
حجت‌الاسلام صادق جعفرپور رئیس امور قرآنی تبلیغات اسلامی لرستان ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) به نقش تأثیر گذار آن حضرت در پایداری دین اسلام و بزرگداشت مقام پرستار و مدافعان سلامت اشاره داشت و گفت : باید از سوی جامعه قرآنی مخصوصا بانوان تقدیری هر چند کوچک از این فرشتگان زمینی انجام گیرد.
وی در ادامه به اجلاسیه نهضت نورالثقلین که  آغاز ماه آذر در مشهد برگزار شد و جمعی از حاضرین در آن حضور داشتند اشاره کرد و گفت: نقش هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی در به ثمر رسیدن این طرح بسیار می باشد. اظهار امیدواری کرد که با همکاری اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و حوزه علمیه بتوان در سراسر استان هزار محفل نورالثقلین راه اندازی و جلسات خانگی احیا شود. در این جلسه همچنین در مورد تولید محتوای بومی برای محافل نورالثقلین بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست خدیجه بیرانوند رئیس هیئت اندیشه ورز بانوان قرآنی لرستان بر لزوم همکاری حوزه‌های علمیه و اتحادیه موسساتِ مردمی‌‌ فرهنگیِ قرآن‌وعترت برای حسن اجرای طرح قرآنی نورالثقلین تاکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه و اتحادیه موسساتِ مردمی‌‌فرهنگیِ قرآن‌وعترت در صورت همکاری با هم می‌توانند بخش عظیمی از ظرفیت جلسات قرآن خانگی طرح نورالثقلین را ایجاد و احیا کنند؛ لذا پیشنهاد می‌شود در راستای ارتقاء فرهنگ قرآنیِ مردم عزیز استان لرستان، در قالب یک طرح محله‌محور، طلاب، مربیان و اساتید قرآنیِ علاقمند و دغدغه‌مند را شناسایی و با ارائه برنامه و محتوای لازم، سازماندهی کرده تا این سفیران قرآنی با همکاری مردم، چراغ جلسات قرآن خانگی محله‌ها را روشن نمایند.

در پایان جلسه مقرر شد به مناسبت روز پرستار با برپایی مراسم جشنی ضمن تشکر و تقدیر از پرستاران،  از پرستاران قرآنی تجلیل ویژه شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.