پ

به گزارش تلاوت از کردستان، بهرام مرادی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از نشست هم اندیشی حجت الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با فعالان قرآنی استان کردستان با موضوع تحلیل و تبیین مسائل روز در نمازخانه اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان خبر داد.

مرادی گفت: در این نشست، حجت الاسلام حریزاوی ضمن تشکر از برگزاری این جلسات در شرایط کنونی که جامعه بیش از بیش نیازمند تحلیل و تبیین است گفت: طبق آیه ۱۸۰ سوره مبارکه آل عمران، خداوند از مسلمانان میثاق گرفته است که قرآن را تبیین کنند هر چند میثاق را شکستند و با ثمن قلیل معاوضه کردند.

حجت الاسلام حریزاوی ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان مردم کردستان گفت: اصل جهاد تبیین به عنوان یک فریضه قرآنی مشهود است. خداوند بزرگ خطاب به پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: ما قرآن را نازل کردیم و آنچه بر تو نازل شده است را برای مردم تبیین کنی. وی گفت: وظیفه ما تبیین است. وی افزود: کسانی که مخاطب قرآن هستند سه دسته اند: یک دسته افرادی که قبول دارند این کتاب آسمانی کتاب خداست بدون تغییر و تحریف (اهل الکتاب) هر چند با این صحیفه نورانی ارتباط ندارند. دسته دوم (اوتوا الکتاب) یعنی کسانی که کتاب به آنها داده شده است و به نوعی ارتباط با این کتاب برقرار کرده اند هر چند سطحی و دسته سوم (اتیناه الکتاب) آنها که وظیفه ای در قبال قرآن وظیفه ای تقبل کرده اند وظیفه ای بالاتر از جهاد تبیین که نیاز به رصد و تأمل دارد که بداند کدام وظیفه است که از تبین هم مهمتر است.

حجت الاسلام حریزاوی ادامه داد: گاهی فضا غبار آلوده می شود یعنی نمی توان حق را از باطل تشخیص داد یعنی در واقع فتنه ای در جامعه به وجود می آید. شرایط کنونی که به خاطر فوت یک نفر تعداد زیادی بیگناه اعم از بسیجی و زن و رهگذر کشته می شود، این فتنه است یعنی زمانی که حق از ناحق، سره از ناسره تشخیص داده نمی شود اگر ذره ای شبهه وارد اعتقاد کسی شود کل اعتقادات وی دچار تزلزل می شود اما علت اصلی ظهور و بروز این فتنه ها چیست؟ قطعا عدم تبین باعث بروز فتنه است ما کاری به سران فتنه در خارج از کشور نداریم آنچه باعث تأسف و تفکر است جوانان پاک و پاکیزه ایرانی هستند که ناخواسته در این بستر، آب به آسیاب دشمن می ریزند. این جوان که به بهانه حجاب آشوب می کند درباره اصل حجاب توجیه شده است؟ آیا از نظر عقلی ضرورت حجاب برایش تحلیل و تبیین شده تا کم کم به تثبیت برسد مثل روش شهید مطهری که با این روش درون دینی می گویند.

حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به نفوذ شدید دشمن و سرعت حرکت به سوی بی دینی ولی بی حجابی که البته دو مقوله جدا هستند افزود: در چند سال اخیر تعداد زیادی کلیسا در اقلیم کردستان بنا شده، تعداد نماز گزاران در نماز عیدین (فطر و قربان) در اقلیم کردستان به شدت کاهش یافته و همه اینها دلیلی ندارد جز عدم تبیین.

در ادامه وی از جامعه اهل سنت به عنوان یک جامعه عرفانی تقاضا نمود در مورد مقام و مرتبه و جایگاه قرآنی زن سلسله مباحثی در راستای تبیین این جایگاه برگزار شود، قطع به یقین محصول تبین این ارزش‌ها چیزی نخواهد بود جز تغییر موضع و دیدگاه افرادی که بدون اشراف به مبانی قرآن کریم و دین مبین از مسیر منحرف شده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.