پ

سیدناصر حسینی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در جلسه هم‌اندیشی شورای راهبری استانی طرح نهضت قرآنی نورالثقلین که در محل سالن آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد گفت: این نشست به منظور همفکری در مورد اجرای طرح نورالثقلین برگزار شده و نشست‌های آموزشی و توجیهی یک روزه ویژه مربیان جلسات خانگی و مدیران مراکز نیز پیش از این برگزار شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه بیان داشت: نیاز جامعه امروز تربیت درست و استفاده از ظرفیت های مردمی است تا بتوانیم شاهد توسعه قرآنی در حوزه های مختلف اموزشی و تربیتی در رشته های قرائت، ترجمه، مفاهیم و تفسیر آیات قرآن باشیم.

در ادامه این نشست، هر یک از اعضاء شورای راهبری مطالب و نکات خود را بیان نموده و پس از  ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات، موارد ذیل به تصویب اعضاء این کارگروه رسید:

1 – برنامه ریزی و برگزاری کارگاه­های سبک زندگی قرآنی و تبیین طرح نورالثقلین بصورت شهرستانی به­ منظور ارتقاء سطح علمی حلقات میانی (مربیان جلسات دائمی و مدیران مراکز قرآنی مردمی).

2 – معرفی طرح نهضت قرآنی نورالثقلین به ائمه جمعه و جماعات، ادارات و نهادها جهت آشنایی با طرح و همکاری در برنامه ­ها و همچنین معرفی مدرسین طرح جهت استفاده از ظرفیت علمی آنان.

3 – معرفی مدرسین نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین به جلسات خانگی قرآن و برنامه ریزی جهت استفاده از این ظرفیت در جلسات هفتگی قرآن کریم.

4 – رایزنی با مسئولین سازمان دارالقرآن الکریم جهت شفافیت طرح و ارائه شرح وظایف دقیق برای هریک از حلقات این طرح بویژه مدرسین.

5 – برنامه ریزی با روش قصه گویی قرآن ویژه نوجوانان و خردسالان در جهت توسعه قرآنی و جذب نوجوانان.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.