پ

رحمت‌الله حسن‌نژاد، سرپرست اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: مرحله شفاهی شانزدهمین آزمون «ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن به حفاظ قرآن» سه‌شنبه، دوم شهریور با مشارکت ۳۰ شرکت‌کننده در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای بابل برگزار شد.

وی افزود: در مرحله کتبی این دوره از آزمون ۱۰۰ نفر شرکت داشتند که پس از ارزیابی اولیه ۴۵ نفر برای مرحله شفاهی پذیرفته شدند.

حسن‌نژاد با اشاره به اینکه آزمون ارزیابی حفاظ در کشور به‌عنوان یکی از معتبرترین آزمون‌های حفظ شناخته می‌شود، بیان کرد: امسال در کشور ۸ هزار و ۹۶ نفر ثبت‌نام کردند که پس از برگزاری دو آزمون مرحله کتبی و شفاهی به منتخبان مقاطع تحصیلی دیپلم، فوق‌دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت درجه‌بندی به ترتیب از پنج تا یک اعطا می‌شود.

سرپرست اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: آزمون‌ها با رعایت پروتکل و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد، ولی شرایط کرونایی استان موجب کاهش حضور داوطلبان به مرحله دوم آزمون شفاهی شد.

وی ادامه داد: اصرار در برگزاری آزمون در شرایط سخت مشکل‌ساز شد، از طرفی تلاش حافظان برای آماده شدن در این آزمون مهم و از طرفی شرایط سخت و نامناسب کرونایی کشور و تاکید مسئولان در برگزای آزمون‌ها بر اساس جدول پیش بینی شده، موجب استرس و نگرانی در شرکت کنندگان شده کاهش حضور در این آزمون را به همراه دارد.

حسن‌نژاد درباره انتخاب داوران این دوره از آزمون، گفت: برای داوری این مرحله از داورانی انتخاب می‌شود که مورد تأیید سازمان دارالقرآن کشور باشند و خوشبختانه در استان داورانی تربیت شدند که نیاز استان را تامین می‌کند.

لازم به ذکر است؛ پیمان ایازی و خانم‌ها نصیری و شعبانی از داوران استان نسبت به داوری در رشته حسن حفظ این دوره از آزمون‌ها مشارکت داشته و تلاوت‌ها برای داوری در رشته تجوید، وقف و ابتدا و صوت و لحن به سازمان مرکز ارسال و پس از داوری نتیجه نهایی ۱۳ ابان ماه سال‌جاری اعلام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.