پ

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از سازمان دارالقرآن الکریم شرکت کنندگان در شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برای اطلاع از نتیجه آزمون به پایگاه اطلاع رسانی تلاوت مراجعه کنند.

چنانچه هر یک از داوطلبان نسبت به نتیجه درج شده اعتراضی دارند، حداکثر تا بیستم تیرماه فرصت دارند متن اعتراض خود را از طریق ارسال نمابر به شماره ۰۲۱۶۶۹۵۵۹۷۹ اعلام کنند.

آزمون مرحله دوم (شفاهی) در هفته  اول شهریورماه در مراکز استان ها برگزار خواهد شد و زمان و مکان دقیق حوزه‌های آزمون شفاهی ۲۵ مردادماه  اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا اولین مرحله از شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در ۳۱ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار شد. امسال هشت هزار و ۹۶ نفر در این دوره از آزمون ثبت‌نام کردند که دو هزار و ۲۶۷ نفر در رشته ۱۰ جزء، هزار و ۹۵ در رشته ۲۰ جزء و چهار هزار و ۷۳۴ نفر در رشته حفظ کل قرآن ثبت نام کرده اند که پنج هزار و ۴۲۱ نفر را خواهران و دو هزار و ۶۷۵ را برادران تشکیل می دهند.

این آزمون با استناد به مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در رشته های حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم و با مدارک اعطایی هم‌تراز دیپلم تا دکترا برگزار می شود. مدارک این آزمون پس از کسب حد نصاب امتیازات لازم توسط شرکت‎ کنندگان، با امضاء وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به قبول‌شدگان اعطاء می‌شود.

در پانزدهمین دوره ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هشت هزار و ۷۳۸ حافظ قرآن ثبت نام کردند که دو هزار و ۹۰۵ نفر حافظ ۱۰ جزء، هزار و ۲۵۰ نفر حافظ ۲۰ جزء و چهار هزار و ۵۸۳ نفر حافظ کل قرآن بودند. در رشته ۱۰ جزء دو هزار و ۴۹۵ زن و ۴۱۰ نفر مرد، در رشته ۲۰ جزء هزار و ۸۱ زن و ۱۶۹ مرد و در رشته حفظ کل قرآن دو هزار و ۸۷۱ زن و هزار و ۷۱۲ مرد شرکت کردند و در مجموع در حدود هشت هزار و ۴۴۲ نفر طی برگزاری ۱۵ دوره موفق به دریافت مدارک درجه یک تا پنج شده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.