پ

به گزارش تلاوت از زنجان، رباب ملایی کارشناس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با اعلام این مطلب افزود: در بیستمین جلسه هیئت رسیدگی به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در سازمان دارالقرآن الکریم با تاسیس موسسه قرآنی انوار وحی در زنجان موافقت شد. وی اظهار داشت: این موسسه قرآنی در شهرستان ابهر از توابع استان زنجان است. مهری صفری راد مدیرعامل این موسسه و مرضیه صفری راد و یاسر صفری راد نیز از اعضای این موسسه قرآنی هستند.

وی در ادامه گفت: این موسسه از نوع مؤسسات عمومی بوده و فعالیتهای عمومی قرآن کریم را در حوزه فعالیتی خود برگزار و اجرا خواهد کرد. در حوزه فعالیتهای آموزشی می توان به برگزاری دوره های صحیح­ خوانی قرآن (روخوانی، روانخوانی، فصیح­ خوانی و تجويد نماز)، ترجمه و مفاهيم عمومی قرآن (سطوح 1 و 2 و 3 و 4)، حفظ عمومی قرآن کریم، آموزش قرآن ویژه خردسالان، آموزش تجوید سطح 1 و صوت و لحن عمومی، آموزش ترتيل و تربيت مربی روخوانی و روانخوانی اشاره کرد.

در حوزه فعالیتهای تبلیغی و ترویجی نیز که شامل برگزاری مسابقات، برگزاری جلسات و محافل خانگی و عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی می باشد می توان به مسابقات حفظ، قرائت، مفاهيم و تفسير عمومی قرآن، سنجش معلومات قرآنی و مسابقات هنری، ادبی، تذهيب و خوشنويسی اشاره کرد و در بخش جلسات و محافل نیز برگزاری محافل انس با قرآن، کرسی­های تلاوت و نشست­های قرآنی با حضور قاريان و فعالان قرآنی، برگزاری جشن­ها،مولودی­ها و سوگواری­ها در مناسبت­های مذهبی، تشكيل و برگزاری جلسات دائمي قرآنی، اجرای تواشيح، جمع‌خوانی، ابتهال، اذان، مدیحه سرائی و مرثیه سرائی و اعزام قاري از اهم فعالیتهای این موسسه قرآنی خواهد بود.

وی ابراز داشت: این موسسه می بایست به اداره ثبت شرکتها مراجعه و جهت دریافت شناسه ملی اقدام کند و پس از طی مراحل و درج آگهی تاسیس موسسه در روزنامه رسمی، پروانه فعالیت یکساله از طرف سازمان دارالقرآن الکریم به این موسسه اعطا می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.