پ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حجت‌الاسلام شفیعی در جلسه همایش مدیران شعب مهد قرآن کشور که در هتل ناهار خوران گرگان برگزار شد، به تفاهم‌نامه سازمان دارالقرآن و تعاملات بین دو مجموعه سازمان و مهدقرآن که بیشترین بخش تخصصی آن حفظ قرآن است، اشاره کرد و  افزود: موسسه مهد قرآن جزء با سابقه‌ترین مؤسسات قرآنی در امر حفظ قرآن در کشور است.

حجت‌الاسلام شفیعی توجه به ظرفیت‌های مردمی در حفظ قرآن را یک حرکت ارزشمند دانست و گفت: بین مجموعه مهدقرآن و سازمان دارالقرآن یک مسیر تعاملی خوبی قرار گرفته است.

مدیر کل امور استان‌ها سازمان دارالقرآن کریم کشور به تفاهم‌نامه ارائه شده میان این سازمان و مهدقرآن اشاره کرد و گفت: بحث اصلی ما در این تفاهم‌نامه بخش حفظ قرآن است . همچنین کارشناسان اداره امور قرآنی در هر استان و شهرستان موظف به همکاری و تعامل با مجموعه مهد قرآن خواهند بود و بحث سوم درباره تبلیغ و ترویج در کنار آموزش مفاهیم، تدبر، تفسیر، حفظ، ورود مجموعه‌های قرآنی در کنش‌ها و عرصه‌های اجتماعی است که در سه زمینه ارائه شده است.

حجت‌الاسلام شفیعی با بیان‌اینکه هدف یک مجموعه قرآنی فقط تربیت یک میلیون حافظ نیست، افزود: ما باید حافظ قرآنی را تربیت کنیم که عامل به آیات الهی بوده و گره‌گشای افراد جامعه باشد.

مدیر کل امور استان‌ها سازمان دارالقرآن کریم کشور تصریح کرد: مدیران مهدقرآن در کنار حرکت‌های قرآنی می‌توانند از ظرفیت‌های نهفته در مجموعه‌های خود استفاده کنند و گره‌ای از یک فرد بیمار یا افراد نیازمند باز کنند.

حجت‌الاسلام شفیعی بیان کرد: ما نسبت به شهدا مسئولیم و باید دین خود را به شهدا ادا‌کنیم امنیت و آرامش امروز ما مدیون تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهدای مدافع حرم بخصوص حاج قاسم سلیمانی بوده و این سازمان‌ها می‌توانند در سالگرد این شهید والا مقام با ختم قرآن و با برپایی محفل قرآنی و کرسی‌های تلاوت یاد و خاطره این شهیدان را زنده نگه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.