پ

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از فعالیت ۶۳ مؤسسه قرآنی و ۱۵۰ خانه قرآنی در استان لرستان خبر داد و گفت: این مؤسسات قرآنی در زمینه روخوانی، روانخوانی، حفظ عمومی و تخصصی قرآن، تفسیر قرآن کریم، شرح زندگانی ائمه اطهار(ع) فعالیت دارند.

وی از اجرای طرح قرآنی «مستورا» در مؤسسات و خانه‌های قرآن استان خبر داد و افزود: طرح مستورا یک طرح ملی در راستای حفظ آیات کاربردی قرآن کریم است که توسط مؤسسات و خانه‌های قرآن در حال اجرا است.

جعفرپور ادامه داد: این طرح قرآنی با شرکت بیش از ۵۰۰ نفر در لرستان در حال اجرا است و شرکت‌کنندگان به صورت حضوری توسط اساتید قرآنی آموزش‌های لازم در زمینه آیات کاربردی قرآن کریم را فرا می‎گیرند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه ۲۷ مؤسسه و خانه قرآن مجری اجرای طرح قرآن مستورا در لرستان هستند، اظهار کرد: در پایان به افرادی که نمره قبولی را کسب کنند از سوی اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان گواهی‎ پایان دوره اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به مطالبه‌گری رهبر معظم انقلاب در خصوص گفتمان‌سازی معارف قرآن کریم و حفظ آیات این کتاب مقدس و ضرورت توجه دستگاهای فرهنگی و مذهبی به این مقوله، گفت: در حال حاضر طرح حفظ قرآن با محوریت جزء ۳۰ قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان با همکاری اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش لرستان در سطح آموزشگاه‌ها در حال اجرا است که شش هزار دانش‌آموز در آن مشارکت دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.