پ

حجت الاسلام «روح الله حریزاوی»، در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در خصوص اجرایی شدن جهاد تبیین گفت: موضوع جهاد تبیین جزو محورهای ذاتی و مهم برنامه های ما در سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن الکریم است.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: مهم این است که «جهاد تبیین» یک فریضه عمومی است و باید اقداماتی انجام دهیم که از قالب همایش ها و برنامه های رسمی خارج  و به سمت یک پویش عمومی حرکت کنیم.

وی در ادامه افزود: برنامه هایی مانند پویش حفظ و ارایه مفاهیم سوره «صف» از قبیل همین برنامه هاست. یعنی با رویکرد جهاد تبیین این انتخاب، هوشمندانه صورت گرفته است. در همین راستا كمیته قرآن ستاد مردمی بزرگداشت سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار مقاومت، پویش سراسری قرائت و حفظ سوره مباركه «صف» را به نیت اهدا به روح مطهر سردار قرآنی شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش برگزار می‌كند.

حجت الاسلام حریزاوی تصریح کرد: در تلاشیم حدود 20 عنوان از اعضای جامعه قرآنی مانند مفسرین، مدبرین،حافظان، قاریان، فعالان حوزه چاپ و نشر قرآن کریم، معلمان، فارغ التحصیلان رشته های علوم قرآنی، کاربران قرآنی و افرادی که در این حوزه اشتغالزایی می کنند و یک جامعه میلیونی را تشکیل دادند به شبکه جهاد تبیین پیوند دهیم، هر چند این اقدام زمانبر است اما شروع شده و ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به مهمترین اقدام جهت اجرایی شدن جهاد تبیین در جامعه اظهار کرد: مهمترین اقدام این است که همه افرادی که در حوزه های قرآنی فعالیت و اشتغال دارند، برخی از مفاهیم قرآنی مانند  «جهاد کبیر» یا مفهوم مقایسه «صبر و تحمل» یا مفهوم تواصی به «صبر و حق» را استخراج کنند، سپس آنها را با اطرافیان خود به اشتراک گذاشته و با مسایل مبتلاء به امروز جامعه تطبیق بدهند.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم  گفت: در صورتی که این مفاهیم در قالب گفتگو های جامعه قرآنی به شکل پیوسته با مردم دنبال شود اتفاق مهمی در جامعه رخ می دهد ما نیز به دنبال تحقق این مهم هستیم.

وی تصریح کرد: راه حضور در میدان جهاد تبیین این است که هر کسی حداقل روزی ۱۰ تا ۳۰ دقیقه از وقتش را چه در فضای مجازی چه در محافل حقیقی به تبیین اندیشه‌های اسلامی و افشای توطئه دشمنان اسلام و انقلاب اختصاص بدهد.

حجت الاسلام حریزاوی خاطر نشان کرد: در جهاد تبیین و جنگ شناختی علما نقش هدایتگری و مردم نیز نقش روشنگری را برعهده دارند با این تقسیم کار هر یک می توانند هزاران نفر عنصر تبیین گر و کنشگر را در این جهاد عظیم زیر پوشش خود قرار بدهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.