پ

«محمد رمضانی فرد» در خصوص آزمون مرحله سوم شانزدهمین دوره طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم گفت: این مرحله از آزمون که در تاریخ ۲۶ آذرماه و با حضور ۸۶ نفر از حافظان قرآن کریم که حد نصاب های لازم را کسب نموده بودند، با معرفی نفرات برگزیده به پایان رسید.

مدیر کل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: در این مرحله تعداد ۲۱ نفر حائز کسب مدرک درجه دو (معادل حافظ ممتاز و مدرک کارشناسی ارشد) شدند که از این تعداد، ۷ نفر شامل حافظان خانم و ۱۴ نفر نیز از برادران می باشند. وی با اشاره به قبول شدگان حائز کسب مدرک درجه دو افزود: ۲۸ نفر نیز در این مرحله موفق به کسب نمره بالای ۱۵۰ از ۱۸۰ امتیاز گردیدند که در صورت داشتن ۱۰ سال سابقه تدریس در زمینه حفظ قرآن کریم، حائز کسب مدرک درجه ۲ شده و به مرحله چهارم نیز راه پیدا خواهند کرد. وی با اشاره به قبول شدگان در این مرحله افزود: این افراد در آزمون بعدی که شامل تفسیر ۱۵ جزء از قرآن کریم و همچنین کتاب علوم قرآنی مرحوم آیت الله محمدهادی معرفت می باشد، در آزمون مربوطه شرکت خواهند نمود.

همچنین مدیرکل آموزش و سنجش حفظ قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص شرکت کنندگان این دوره از آزمون حفظ افزود: در این مرحله، تعداد قبول شدگان نسبت به دوره های گذشته بسیار بالاتر و حضور نوجوانان نیز چشمگیر بود.

لازم به ذکر است طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه ۵۷۳ نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بالاترین آزمون در خصوص حفظ قرآن کریم در کشور محسوب می گردد و دارای امتیازات خاصی است که علاقمندان می توانند در این خصوص به سایت تلاوت مراجعه نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.