پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، علی سرحدی کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد گفت: به مناسبت دهه کرامت، محفل انس با قرآن در روستای جهادآباد، شهرک شهید دهقانپور و با حضور خادمیاران رضوی، جامعه قرآنی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه عنبرآباد، مسئولین ادارات تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این مراسم، حسین فضیلتی نیا، مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت گفت: موالید این دهه مانند اجداد طاهرین خود هر دو صاحب کرامت و عظمت هستند، لذا این دهه به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده‌ است. وی افزود: امام رضا(ع) در بیانی گرانسنگ از شیعیان خود عقلانیت و مبارزه با خرافات، جهل، تعصبات و رسوم غلط را درخواست کرده اند.

فضیلتی نیا افزود: خرافه پرستی و تبعیت غلط از برخی آداب و رسوم، ریشه در عدم‌ علمیت کافی و سوء استفاده برخی افراد از احساسات پاک مردم دارد. وی عنوان کرد: تعصبات افراطی قومی، نژادی، شغلی و جایگاه اجتماعی از جمله آسیب های اخلاقی محسوب می‌شود که امام رضا با آن به مبارزه برخاسته است فلذا می بینیم در سیره ایشان، نشستن غلام و زیردست و خادم بر یک سفره که امام نیز حضور دارد یک ارزش محسوب می شود.

وی اظهار داشت:  از دیگر درخواست های امام از ما شیعیانشان، مدارا و رسیدگی به امورات مختلف اجتماعی است یعنی دستگیری به هر عنوان و به هر شکل ممکن که نیازمندان را در شرایط سخت و بحرانی یاری رساند.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد افزود: کمک فکری، عقیدتی، مشورتی و مالی از انواع معاونت و همکاری در امور خیر محسوب می‌شود که هر کس به تناسب موقعیت و توان خود باید انجام دهد. ایشان عمل به هنگام را لازمه شیعه واقعی دانست و گفت: آنچه انسان را انسانیت و کرامت می بخشد عمل به هنگام و درست در لحظه نیاز است.

لازم به توضیح است این مراسم با قرائت کربلایی حسین خالصی و قاریان نوجوان؛ امیرمهدی خالصی و علیرضا مشایخ امجزی و همچنین اجرای زیبای سرود سلام فرمانده در اين روستا همراه بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.