پ

به گزارش اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، سید ناصر حسینی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اظهار کرد: محفل انس با قرآن همزمان با هفته وحدت و در شب میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و با حضور قاریان قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده سید عباس(ع) بجنورد برگزار ‌شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با اعلام این خبر افزود: انس با قرآن کریم، قرائت، تدبر در مفاهیم و معارف بلند این کتاب آسمانی و عمل به آموزه‌ها و دستورات آن قطعا مایه سعادت دنیا و آخرت بشر است. سیدناصر حسینی با اشاره به نقش قرآن کریم در کاهش آسیب های اجتماعی اظهار کرد: با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به‌ ویژه نسل جوان می‌توان جلوی تهدیدات و معضلات اجتماعی را گرفت و شاهد روند کاهشی ورود زندانیان بود.

وی با اشاره قاریان برجسته کشور و تأثیر صدای آن‌ها در ترویج فرهنگ قرآنی اذعان داشت: در این محفل قرآنی که به یمن میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) برگزار شد، مختار دهقان از قاریان قرآن کریم شهر مشهد مقدس در این مراسم به تلاوت قرآن پرداخت و شرکت‌کنندگان از تلاوت زیبای این قاری برجسته بهره‌مند شدند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این محفل انس با قرآن احمد بدری از کشور عراق در وصف نبی مکرم اسلام(ص) ابتهال خوانی کرد و قاری استان خراسان شمالی حجت‌الاسلام محمدی نیز به قرائت قرآن پرداخت.

وی در ادامه با بیان اینکه در این مراسم از قاریان و حافظان شیعه و اهل تسنن استان استفاده‌ شده است افزود: در این محفل قرآنی، حسین خسروی، از حافظان اهل سنت خراسان شمالی به اجرای برنامه پرداخت و قاریان نوجوان استان اعم از ابوالفضل شکفته و مهدیار فلاح نیز به تلاوت آیاتی از کلان الله مجید پرداختند.

شایان‌ ذکر است در این مراسم که با مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی همراه بود، حجت‌الاسلام‌ ضیاء توحیدی از اساتید حوزه و دانشگاه  ومدعو از شهر قم سخنرانی کرد و در پایان از فعالان و پیشکسوتان قرآنی اهل سنت و شیعه سطح استان تجلیل شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.