پ

به گزارش تلاوت از همدان، اکبرشمسی دلربا رابط قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن گفت: مراسم محفل انس با قرآن روز پنجشنبه 26 بهمن در زینبیه شهر دمق برگزار شد. مولودی خوانی به مناسبت ولادت امام سجاد علیه السلام، قرائت سوره یس توسط مسئولین خانه قرآن، همخوانی یک صفحه از قرآن توسط حافظان شهر دمق، اجرای سرود توسط اعضای خانه قرآن روستای خنجر آباد، سخنرانی و اهدای هدیه به جمعی از خانواده های شهدا و جانبازان و برگزیدگان حفظ جزء اول و دوم قرآن کریم از مله برنامه های برگزار شده این محفل بود.

شمسی دلربا افزود: حجت السلام رضا ایمانی مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن به عنوان سخنران این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تأکید بر استفاده از فیوضات معنوی ماه شعبان المعظم سخنان خود را با استناد به آیه 124سوره شریفه طه آغاز نمود؛ همانجا که حضرت باری تعالی فرمود: وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى؛ و هر کس از هدایت من [که سبب یاد نمودن از من در همه امور است] روی بگرداند، برای او زندگی تنگ [و سختی] خواهد بود، و روز قیامت او را نابینا محشور می کنیم.

وی بیان داشت: جامعه ای که از امر ولی خود اعراض کند و از اوامر و نواهی الهی و هدایت پروردگار دوری گزیند دچار سختی و تنگنا در زندگی خواهد شد. ایشان در ادامه سخنرانی بیان داشت: راه رسیدن به تراز جامعه اسلامی بسط و گسترش فرهنگ قرآنی و اخلاق و معنویات در جامعه است؛ چه بسا در طول تاریخ اسلام نمونه های فراوانی داریم جایی که افراد جامعه از هدایت الهی روی گردان شدند، دچار مشکلات و سختی های فراوان شدند؛ از جمله قوم حضرت موسی علیه السلام که بعد از سرپیچی از امر پیامبرشان دچار سرگردانی چهل ساله شدند. این آیه اشاره به زمان حال نیز دارد. هر جا در کشور ما کارگزاران و مردم به ندای رهبر جامعه لبیک گفتند ما در آن زمینه پیش رفتیم و احیاناّ جایی که حرف رهبر و ولی جامعه بر زمین ماند در آنجا موفقیتی حاصل نشد.

گفتنی است، دراین مراسم حجت الاسلام میرزایی امام جمعه شهر دمق، حجت الاسلام محمدی مسئول تعلیم و تربیت سپاه و مسئولین خواهران سپاه دمق ، رزن و قروه درگزین نیز حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.