پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علینقی هاشمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت جام با بیان اینکه قرآن کریم می‌فرماید: همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و متفرق نشوید، اظهار داشت: یکی از مبانی مهم دین مبین اسلام، وحدت است که سبب همراهی و همدلی همه افرادی می‌شود که در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند.

وی عنوان داشت: هفته وحدت نمادی است برای اینکه ما در همه ایام سال این مهم را فراموش نکنیم چرا که یادآوری است برای ما که بدانیم پوحدت باید در آحاد مختلف جامعه و اقشار مختلف تقویت شود. هاشمی گفت: در همین راستا اداره تبلیغات اسلامی برای ارج نهادن به اهمیت این موضع جلسه ستاد وحدت را در فرمانداری با حضور مسئولان برگزار کرد.

وی با بیان اینکه در این جلسه، مصوبات هدفمندی با توجه به اغتشاشات اخیر داشتیم افزود: برگزاری جشن به همین مناسبت توسط برادران اهل سنت در تربت جام به عنوان یک برنامه محوری هفته وحدت مورد توجه قرار گرفت. رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت جام افزود: مراسم دیگری با حضور امام جمعه و اقشار مختلف مردم به مناسبت هفته وحدت برگزار می‌شود.

وی عنوان داشت: در شب میلاد پیامبر اسلام و امام جعفر صادق علیهما السلام نیز برنامه محوری از سوی برادران اهل تشیع در مسجد امام صادق علیه السلام برگزار می‌شود. هاشمی بیان داشت: در هیئت محبان امام صادق علیه السلام نیز صبح جمعه دعای ندبه برگزار شده و در نماز جمعه مصلی غدیر نیز به مناسبت میلاد پیامبر مراسم جشن باشکوهی برگزار می‌شود.

وی عنوان داشت: یکی از شاخص‌های محافل قرآنی، محفل انس با قرآن است که از جمله برنامه‌های وحدت آفرین است، نیز این هفته با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی برگزار می‌شود. رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت جام افزود: در این محافل قرآنی قرائت قرآن و برنامه‌های محوری انجام می شود.

وی اضافه کرد: در شهرستان تلفیقی تربت جام برادران شیعه و سنی در ایام هفته وحدت، جشنهای خیابانی نیز برگزار می‌کنند. هاشمی خاطرنشان کرد: نشست تخصصی مبانی وحدت در نگاه امامین انقلاب نیز توسط اداره تبلیغات اسلامی در سه محل تیپ ۳۸ زرهی، ناحیه مقاومت بسیج و حوزه علمیه برای اقشار تاثیرگذار با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همایش کشوری وحدت نیز بعد از هفته وحدت در ۲۶ مهرماه در تربت جام برگزار می‌شود. هاشمی گفت: یکی از برنامه‌های جدید و ابتکاری اداره تبلیغات اسلامی، زنگ وحدت است که روز چهارشنبه در یکی از مدارس محوری با همکاری آموزش و پرورش با حضور علمای شیعه و سنی برگزار خواهد شد.

وی عنوان داشت: دیدار با علمای اهل سنت نیز با حضور عده‌ای از علمای شیعه روز پنجشنبه انجام می شود چرا که معتقدیم این نشست‌ها در انسجام و وفاق بین آحاد مختلف تاثیر بسزایی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.